Po páteční kontrole Martina Grožaje, který byl za Správu a údržbu silnic stavební dozor, se všichni shodli na tom, že nic nebrání opravenou silnici otevřít pro běžný provoz. "Vodorovné značení musíme obnovit znovu až to klimatické podmínky dovolí," upřesnil Martin Grožaj s tím, že všichni se snažili na maximum, aby mohla být opravená páteřní komunikace ve městě co nejrychleji uvedena do provozu.

Během pátečního dopoledne dojde ke zprovoznění nového úseku od kruhového objezdu k Hubertusu. "V tuhle chvíli chybí jen drobnosti, jako úprava značení objížděk a jedna poslední zkouška, která změří rovnatost nového asfaltu," ujistil Zdeněk Liška, jeden z mistrů stavebního týmu prachatického Strabagu. Jeho kolega Vladimír Žižka přidal dobrou zprávu pro obyvatele Prachatic. "Na prodloužený víkend pustíme dopravu i do ulice Slámova," řekl. Důvod k dočasnému zrušení zákazu vjezdu do Slámovy ulice je jednoduchý, stavba tam totiž může pokračovat až v úterý. "Právě na úterý máme objednanou frézu na asfalt, a tak není důvod držet zákaz vjezdu, když se tam pracovat stejně nemůže," vysvětlil.

Zatím se ale nebude rušit odbočovací pruh ve Vodňanské ulici. "Dočasně ho necháme miminálně na celý příští týden, budeme reagovat dopravní situaci ve městě až opravdu zavře ulice Slámova," vysvětlil Martin Grožaj s tím, že rozhodnutí o odbočovacím pruhu padne příští pátek.

Mnozí šoféři jistě ocení, že alespoň na tři dny bude město, co se dopravy týká, v normálním režimu. Jiní se ale budou ptát, proč novou silnici cestáři neuklidili a nechali na ní spousty jemného štěrku. I my jsme se na to zeptali. Martin Grožaj proto vysvětlil, že jde o tzv. kamennou moučku, která je součástí technologie pokládky poslední asfaltové (obrusné) vrstvy. "Kamínky jsme neuklízeli zcela záměrně, musejí se dostat do spár v asfaltu, a tím obrusnou vrstvu dotvořit," řekl. Technologie s názvem mastix, která byla použita v prachatické Zvolenské ulici, se používá na vysoce zátěžových úsecích silnic a křižovatek. Mastix má také větší odolnost na vytváření mrazových trhlin, protože lépe snáší střídání teplot. Zároveň je odolnější, a tak silničáři předpokládají, že vydrží delší dobu. "K tomu všemu ještě snižuje hlučnost projíždějících aut a lépe přilne k podkladním vrstvám komunikace. Prostě použili jsme jeden z nejmodernějších materiálů," uzavřel Martin Grožaj.