Mladík totiž loni v červenci s největší pravděpodobností zavinil smrt devatenáctiletého spolujezdce Josefa P. nedaleko Žárovné. V osudový okamžik řídil Škodu Octavia, se kterou ve smyku narazil do svahu u silnice. Při prvním líčení soudu s předsedou senátu Jiřím Mühlsteinem obžalovaný sice připustil, že jel vyšší, než povolenou devadesátikilometrovou rychlostí, ale reagoval na srnu. Ta se podle jeho vyjádření náhle objevila na komunikaci.


Soudní znalec z oboru dopravy Milan Uttl, kterého bezprostředně po nehodě přizvali kriminalisté Policie ČR, určil rychlost vozidla na zhruba 155 kilometrů v hodině. Na včerejší soudní jednání byl na základě žádosti obhájce obžalovaného Karla Hůzla přizván další soudní znalec z oboru silniční dopravy Michal Vyžrálek. Ten propočítal, že rychlost vozidla mohla být přibližně 133 kilometrů v hodině. „Smykové stopy na místě nehody odpovídají tomu, že řidič reagoval na nějaký podnět či překážku na vozovce," vysvětlil Michal Vyžrálek soudu, čímž podpořil výpověď obžalovaného řidiče. Podle právního zástupce rodičů zemřelého spolujezdce Karla Marka není možné prokázat, zda reagoval na srnu. „Mohl zareagovat také na to, že se jeho auto dostalo na okraj vozovky," dotazoval se Karel Marek soudního znalce. Ten uvedl, že není možné odhadnout, na co v osudný moment řidič reagoval.


Obhájce obžalovaného Karel Hůzl chtěl zjistit, v které fázi nehody došlo ke smrtelným zraněním Josefa P. a zda a jaký vliv mělo to, že devatenáctiletý spolujezdec nebyl připoután. K soudu byl pozván soudní znalec z oboru lékařství Zdeněk Šenkýř, který vyvracel teorii, že ke smrtelnému zranění došlo před tím, než auto dopadlo na silnici přetočené na střechu.