Obě příhody měly šťastný konec, ale jsou varováním pro všechny, kteří by si chtěli zkrátit po ledu přehrady cestu autem. Led totiž může být zrádný a v některých místech jeho tloušťka bývá nedostačující. Svědčí o tom i případy z minulých let. Podívejte se, jak "snadno" může auto skončit pod ledem a jak náročné je jeho následné vytažení.

Lidé se cestu mezi oběma břehy Lipna po ledě zkracují již řadu let. Ušetří spoustu času, ale visí nad nimi stále hrozba, že se led pod vozidlem prolomí.

V roce 2015 si takto zkracoval cestu řidič se Peugeotem, když led pod autem praskl.

V roce 2010 si zkracovali cestu přes lipenské jezero cizinci, když se vůz začal bořit. Posádka auta se naštěstí zachránila útěkem. Tehdy se vydaly na druhou stranu jezera z Frymburka dvě posádky aut. Když se přiblížily k druhému břehu na Frýdavě, asi padesát metrů od pevniny pod poloterénním osobním vozem Toyota Rav 4 povolil led a auto se začalo potápět.

V roce 2008 se málem osudné se stalo řidiči jeepu rozhodnutí, že si k večeru zkrátí cestu na druhou stranu lipenského jezera přes led. Se svým terénním BMW vjel na zamrzlou plochu u frymburského přívozu a když led držel, pokračoval v jízdě. Jenomže zhruba po 30 metrech led začal praskat. Muž v autě cítil, že led povoluje, tak z auta včas vyskočil. Auto se nepotopilo naráz, takže jeho majitel stihnul ještě stáhnout okénka a vyndat si z vozu věci. Na místo vyjeli hasiči z potápěčských skupin v Českém Krumlově a Českých Budějovicích. Aby mohli vůz vytáhnout, museli v ledu pilou vyřezat čtyři metry širokou cestu od břehu až k místu, kde auto zmizelo pod vodou.

V roce 1996 se pod ledem na Lipně utopil i traktor. Asi jednu z největších havárií zažil u Horní Plané bývalý voják a farmář, který se potopil sto padesát metrů od břehu i s traktorem a cisternou na naftu. Z šestimetrové hloubky se mu naštěstí podařilo vyplavat a traktor později vytáhli vojáci z tehdejšího jindřichohradeckého pluku civilní ochrany.