Co je vlastně autovrak? Někomu tak může připadat vozidlo, které je odstavené bez registračních značek, ale jinak je naprosto v pořádku. Jinému se jako vrak může jevit auto se značkami ale například s vypuštěnými pneumatiky nebo zkorodovanou karoserií. Ze zákona ale ani jedno vrak není.
Novela zákona o pozemních komunikacích sice přinesla i novou definici autovraku, pro běžnou praxi strážníků městské policie, kteří řeší vraky jako první, mnoho neřeší. Připouští to jak sami strážníci, tak Ivana Jeřábková, vedoucí odboru komunálních služeb a dopravy MěÚ Prachatice. „V minulosti bylo možno považovat za vrak vozidlo bez SPZ nebo trvale technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích. Nicméně ani teď, když do vozidla není možné nahlédnout, není možnost otevřít kapotu, těžko se zjistí, zda chybí podstatné části," uvedla vedoucí odboru KSD.
A za pravdu jí dává i ředitel MP Prachatice Ivo Novotný. „Strážník těžko koukne pod kapotu, jestli, když to přeženu, třeba v autě nechybí motor. Nemáme šanci, aby nám znalec nebo pracovník STK k vraku přijel a vydal dobrozdání, že se jedná o vozidlo nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích, takže to dál bude na zkušenostech a odhadu strážníků, jak celou věc v prvopočátku posoudí a jestli to budeme předávat k vyřízení na městský úřad," uvedl.
Více v tištěném vydání v sobotu 9.1.2015