V průměru více než dva tisíce lidí využilo od září každý měsíc nové autobusové linky, kterými se mohou přiblížit do centra Vimperku nebo do zaměstnání. Od příštího roku bude tyto spoje provozovat město Vimperk.


Zatím zůstanou zachovány všechny linky, které jsou od září v jízdním řádu. Od příštího roku je bude provozovat jako městskou dopravu město Vimperk prostřednictvím společnosti ČSAD Autobusy České Budějovice. „Předpokládaná ztráta bez DPH v příštím roce byla vyčíslena na 224 tisíc korun. Je otázkou, zda zachováme všechny linky, nebo některou nejméně využívanou zrušíme. Existuje totiž možnost k takovému rozhodnutí přistoupit nejen se změnou jízdních řádů, ale prakticky kdykoliv během roku. Vše bude záležet na vytíženosti spojů a výši ztráty," uvedla starostka Jaroslava Martanová.

Autobusová doprava
ve Vimperku
V září využilo městskou dopravu celkem 2108 cestujících, v říjnu to bylo již 2412 osob a v listopadu pak 2382 cestující. Nejvíce vytíženy jsou aktuálně linky pro Rohde&Schwarz, kdy ranní spoj vykazuje vytíženost necelých 18 procent, odpolední spoj 22 procent. Nižší využití vykazují ranní linky směřující ze sídliště k nemocnici, odkud logicky nemají cestující na autobusové nádraží, naproti tomu hodně využívaná je linka, která v ranních hodinách sváží ze sídliště školáky do centra.


O částečném krytí ztráty chce vedení vimperské radnice ještě jednat také se zástupci společnosti Rohde&Schwarz. „Když jsme od září zaváděli městskou dopravu, tento zaměstnavatel uvítal možnost využít některé linky k dopravě svých zaměstnanců jak na ranní, tak následně z odpolední směny. Máme v tuto chvíli poznatky, že podstatně větší využití autobusových linek bývá logicky v podzimních a zimních měsících, ale uvidíme," zvažuje starostka.
Pokud se týká podílu společnosti Rohde&Schwarz na krytí ztráty z provozu linek městské dopravy ve Vimperku, ta by podle slov starostky měla vycházet z propočtů podle linek, které jsou zavedeny přímo k firmě. V té souvislosti ještě Jaroslava Martanová potvrdila, že bude znovu urgovat změnu označení zastávky v jízdních řádech. Ne ve všech je totiž zastávka označena jako Špidrova, ale stále jako Tesla, což je označení, které neodpovídá skutečnosti řadu let. Přesto se městu stále nedaří prosadit do jízdních řádů všech linek správné označení.


Zájem o městskou dopravu pro své zaměstnance projevila i další firma se sídlem v Hrabicích. „Jedná se o společnost SAK, která má třísměnný provoz. Uvítali by, pokud by i k nim byla zavedena autobusová doprava. Město má delší dobu v plánu řešit zbudování nových autobusových zastávek zhruba v úrovni odbočky k Vodníku i s ohledem na plánované ZTV pod Hrabicemi," potvrdila starostka Vimperku. Jenomže ani ZTV, ani zastávky se aktuálně budovat nebudou. „Pokud bychom tedy zvažovali prodloužení dopravy k firmě SAK, budeme muset zvolit i jiné technické řešení pro autobusovou zastávku. Další věcí při rozhodování bude alespoň přibližný počet lidí, kteří by tuto linku využívali, a to včetně časového harmonogramu, protože se směny v SAKu zcela nekryjí s požadavky společnosti Rohde&Schwarz," podotkla Jaroslava Martanová.