Kromě výstavby okružní křižovatky u autobusového nádraží by se Vimperští mohli dočkat i vylepšení dopravní situace na stejné silnici na křižovatce Fišerka.


Ta nadále zůstává v platném výhledu dopravních staveb na úrovni Jihočeského kraje. Podle starosty Vimperku Bohumila Petráška je po výběrovém řízení na projektanta. „Město Vimperk je spoluinvestorem akce, takže jsme se výběrového řízení účastnili. Ze dvanácti přihlášených bylo osloveno pět projektantů. Nabídkové ceny se pohybovaly od vítězné nabídky za 300 tisíc korun až do 1,1 milionu korun za projekční práce," potvrdil starosta s tím, že vybraná firma podle dosavadních zkušeností není problémová. „Musím říct, že jsme si v komisi docela oddechli ve chvíli, kdy se mezi nabídkami objevila nabídka od problémové firmy a její cena se v tu chvíli jevila jako nejvýhodnější," doplnil.


O něco dál je řešení okružní křižovatky pod viaduktem. Pakliže se nestane nic mimořádného, předpoklad je, že výstavba by mohla být zahájena v příštím roce. „Jak tato, tak i křižovatka Fišerka je součástí celého řetězce oprav na silnici II/145 od Netolic do Vimperku. V plánu jsou opravy mostů v Netolicích, okružní křižovatka u Těšovic, podobná stavba ve Vimperku proti Lidlu a Fišerka. Původně sem byla zahrnuta i úprava křižovatky U Stopařky, ale Vitějovičtí neschválili změnu územního plánu, takže tato akce z celého záměru vypadává," dodal starosta.


V případě křižovatky Fišerka má město Vimperk výhodnější pozici v tom smyslu, že v dotčeném území není nutné řešit vlastnické vztahy k pozemkům pro stavbu křižovatky, jak tomu bylo v případě křižovatky u Lidlu. Jedinou výjimku podle Bohumila Petráška tvoří pozemky ve vlastnictví Ředitelství silnic a dálnic. Týká se to především komunikace spojující silnici I/4 směrem k Fišerce mezi budovou Jednoty a čerpací stanicí a zasahuje částečně až do ulice 1. máje. Pozemek pod ní již na podzim minulého roku nabídlo ŘSD na město převést. Požadovalo ale deklaraci vlastnických vtahů ke komunikaci a potvrzení, že ji město užívá a udržuje.

„Nabídku jsme tehdy museli odmítnout. Ukázalo se, že komunikace ani pozemek pod ní není v majetku města, ale ve vlastnictví ŘSD. To navíc zhruba před pěti roky opravilo komunikace," doplnil s tím, že jednání o převodu s ŘSD pokračují.


Město se bude finančně podílet také na projektové dokumentaci. Původně se uvažovalo o částce kolem 250 tisíc, ve výsledku ale město zaplatí jen částí této ceny. „Předpoklad byl, že projekční práce budou stát milion korun, na kterém bychom se podíleli jednou čtvrtinou. Výběrové řízení ale stlačilo cenu projektu na 300 tisíc a záležet bude i na tom, kolik objektů křižovatky nakonec bude v majetku města, což jsou chodníky a veřejné osvětlení," uzavřel Bohumil Petrášek.