Podle informací z jihočeského krajského úřadu totiž nebylo ukončeno výběrové řízení na dodavatelskou firmu a uzávěrka v pořadí již druhého výběrového řízení byla stanovena na 27. května. O tom, kdy se začne pod viaduktek kopat, se tedy rozhodne nejdříve v průběhu června.

První pokus o výběr příslušné firmy byl pozastaven vzhledem k vysokým finančním nárokům železničářů za výluku tratě. Přitom by celá akce neměla železniční dopravu výrazně omezit a sáhnout nebude třeba jak po náhradní autobusové dopravě, tak k rušení některých spojů. To potvrzuje i skutečnost, že krajský úřad zatím České dráhy o výluku nepožádal.

Podaří-li se práce zahájit již letos, měl by být v tomto roce roce viadukt pro automobilovou dopravu průjezdný kyvadlově a po té uzavřen zcela. Otevřená je zatím trasa objížďky, která je oficiálně vedena přes Bohumilice. Mnohem kratší variantu, přes koleje a dále Boubínskou ulicí do města, by totiž musela zaplatit radnice, která pro tento účel zatím stále shání potřebné finanční prostředky. Situaci komplikuje i skutečnost, že od města zůstane odříznut záchranný integrovaný systém a odděleny budou rovněž autobusové garáže od nádraží.

Jak se zdá, posunutí termínu nikomu zas tak nevadí a podle reakce z vimperské radnice by mohlo přinést dokonce něco pozitivního. “Minimálně bude více času na to celou akci pořádně připravit a vyhnout se tak provizoriím, které by tuto pro Vimperk velice komplikovanou uzavírku zbytečně prodlužovaly,” komentoval zprávy o posunutí termínu vimperský místostarosta Bohumil Petrášek. Vzhledem k tomu, že během zimního období se práce přeruší, jeví se zahájení rekonstrukce v jarních měsících jako výhodnější.

Jaroslav Pulkrábek