Vlak musí zdolat jednosměrný železniční viadukt v Kubově Huti, aby pak mohl zastavit na nejvýše položené železniční zastávce v České republice. Tím titulem pyšní zastávka Kubova Huť, která leží v nadmořské výšce 995 metrů nad mořem.
Na konci loňského roku Správa železnic oznámila rozsáhlé opravy na tratích takzvaných šumavských lokálek, tedy i na trati Strakonice – Volary. Stavební práce Správy železnic zastavily vlaky začátkem dubna. „V termínu od 4. dubna do 17. června budou všechny vlaky v celé trase nahrazeny autobusovou dopravou,“ informuje provozovatel vlaků na trati GW Train na webových stránkách.
Opravou měl projít také železniční viadukt poblíž Kubovy Huti. Opravený železniční most by měl následně zajistit bezpečnější a rychlejší průjezd vlaků. Most by se měl bourat a postavit úplně nový. Oprava železničního mostu u Kubovy Huti vyjde na přibližně 30 milionů korun. Práce SŽ ale komplikují opravy silnic. V současné době je totiž zcela uzavřena silnice z Kubovy Huti na Borová Lada, která se opravuje. Pode informací mluvčí jihočeského Krajského úřadu Hany Brožkové krajský úřad zamítl podanou žádost o povolení uzavírky a nařízení objížďky. „Objízdná trasa byla navržena po silnici II/167, která bude do poloviny roku rekonstruována za úplné uzavírky. Nová žádost podána k dnešnímu dni nebyla,“ uvedla Hana Brožková. Silnice by měla být hotová 20. července.
Opravy na trati Strakonice – Volary ale nejsou jediné připravované pro letošek. Opravovat se bude i v další části Šumavy. „Mimo hlavní turistickou sezonu se předpokládají ještě opravy trati a mostů na úseku mezi Novou Pecí a Černým Křížem,“ uvedl mluvčí SŽ Dušan Gavenda. Celkem by opravy na železnicí na Strakonicku a Prachaticku měly stát kolem osmi set milionů korun.
Firma GW Train Regio provozuje dopravu na šumavských lokálkách od prosince 2017. Jsou to tratě České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary. Předtím tam zajišťovaly dopravu České dráhy (ČD). Jihočeský kraj zaplatí za služby GW Train Regio za 15 let 2,25 miliardy korun. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu. Ve srovnání s ČD kraj podle svého staršího vyjádření ušetří 300 milionů korun. GW Train tam nyní jezdí se 24 vlaky.