Právě 1. července začne platit zákon, který zahrnuje povinnost doručování a přijímání elektronické verze dokumentů pomocí takzvané datové schránky. Týká se to zejména organizací veřejné správy, firem či podnikatelů. V případě zájmu si ale datovou schránku může pořídit úplně každý.

Jedna datová schránka proto bude k dispozici na úřadu přes počítač, jež je připojen na internet.

„Tak dojde k odbourání papírové korespondence a v každém případě zároveň k urychlení jednotlivých řízení,“ vysvětlil starosta Strunkovic Karel Matějka.

Jak upřesnil, přístup k ní a možnost jejího využití budou mít ve Strunkovicích nad Blanicí dvě osoby, které obdrží také patřičné přístupové kódy a budou dokumenty ze schránky následně také zpracovávat či předávat dál.

„Cílem zřízení datové schránky je především rychlejší, spolehlivější a také levnější poskytování služeb veřejné správy našim obyvatelům,“ myslí si.

Podle jeho slov tak schránka nahradí papírový kontakt právě tím elektronickým. „Dva lidé na úřadu jsou proto vyškoleni na přechod na systém datových schránek a nový systém mohou bez problémů obsluhovat,“ uzavřel starosta Strunkovic nad Blanicí.