Správa a údržba silnic se v pondělí pustí do pokládky asfaltového povrchu v Krumlovské ulici. Ten měl sice být už dávno hotov, nicméně pozdější termín si silničáři nevybrali ani záměrně, ani dobrovolně. Vyšli vstříc městu Prachatice, které se rozhodlo, že před tím, než se pustí do modernizace cesty silničáři, si dají do pořádku přípojky v celém úseku.


První úsek zcela uzavře Krumlovskou ulici mezi křižovatkami s ulicemi Nová a U Stadionu od 26. 10. až 1. 11.Na řidiče tak čekají od příštího týdne po dobu minimálně dalších tří týdnů dopravní omezení. Ta budou v Krumlovské ulici ve dvou úsecích řešena úplnou uzavírkou, v posledním pak dopravu omezí jen na jeden jízdní pruh světelně řízený provoz. Prachatickému deníku to potvrdil Martin Grožaj z prachatického závodu SÚS Jihočeského kraje.


S pracemi na novém povrchu v Krumlovské by měla firma Strabag začít v pondělí 26. října. „První úsek, kterého se bude stejně jako druhého týkat úplná uzavírka, je v Krumlovské ulici mezi křižovatkami ulic Nová a U Stadionu," uvedl Martin Grožaj.


Druhý úsek Krumlovské ulice mezi kruhovými objezdy se bude dělat za úplné uzavírky od 2. do 6. listopadu.Po dokončení prvního úseku se naváže na druhý, který bude modernizován rovněž za úplné uzavírky. „Jedná se o úsek od kruhového objezdu z ulic Jánská a Slámova až po kruhový objezd u obchodních domů Lidl a Kaufland. Tam by měly práce trvat od druhého do šestého listopadu," doplnil.


Třetí, nejdelší úsek, bude navazovat od křižovatky s ulicí U Stadionu až po odbočku k sídlu Technických služeb, kde je pracovní spára a navazuje na ní kvalitní povrch směrem k průmyslové zóně. Právě třetí úsek bude z hlediska prací i provozu, který je ve směru k průmyslové zóně a nově i sběrnému dvoru a kompostárně poměrně značný, komplikovanější než oba předchozí. Silničáři totiž v Krumlovské ulici pro modernizaci povrchu využijí poprvé na Prachaticku speciální geokompozitovou síť.


Jejím účelem je vyztužit konstrukci vozovky. „Využívá se především tam, kde není dostatečně zpevněné podloží. K tomuto řešení nás přiměl jednak poměrně velký počet přípojek pod budoucí vozovkou a hlavně fakt, že v úseku pod silničním a zčásti pod železničním mostem byla v minulosti silnice položena na nezpevněném několikametrovém pískovém podloží. Dalším důvodem je i to, že původně navrhovaný typ sítí už nebylo možné vzhledem k realizaci prací ze strany města Prachatice použít," dodal.


Třetí úsek ude modernizován s částečným dopravním omezením.Oproti dvěma prvním úsekům se bude ten poslední dělat za provozu, byť omezeného řízením světelnou signalizací. „Pravdou je, že z našeho hlediska by bylo podstatně vhodnější, aby se finální vrstva pokládala najednou v celé šíři vozovky bez pracovní spáry. Nicméně v posledním úseku to nebude možné, protože nelze stanovit objízdné trasy. Jedná se o značně vytíženou komunikaci v Prachaticích. Ve výsledku to znamená, že se bude pracovat vždy na jedné polovině vozovky, po druhé bude v té době provoz řízen světelnou signalizací. Bude to poměrně náročné i z hlediska dodržení technologie při pokládce geokompozitové sítě. Bude nutné, aby řidiči respektovali dopravní značení, protože při pokládce sítí a jejich navázání na podkladní asfaltovou vrstvu na ně nesmí vozidla vjíždět," upozornil Martin Grožaj.