„Musíme využívat služby soukromé firmy na české straně hranice,“ potvrzuje Jaroslav Sedlák, jeden z řidičů nákladního auta, který denně převáží přes hranice dřevo. Šoférům nevadí, že za vystavené potvrzení musejí vždy zaplatit stokorunu. Obrovský zádrhel pro ně je, že na potvrzení není čas odběru vzorku pro antigenní test. „Chlapi jdou na test třeba ve čtyři odpoledne, ale německá policie bere čas už o půlnoci. Tudíž přicházíme o šestnáct hodin platnosti testu,“ vysvětluje Jaroslav Sedlák a dodává, že proto se řidiči kamionů musejí testovat denně a to dost leze do peněz. „Test máme grátis, stejně jako všichni, jednou za tři dny, ostatní si musíme zaplatit, vychází nás to pak na tisíc korun týdně,“ počítá a dodává, že test spolu s každodenní registrací si šoféři překřtili na „výjezdní doložku“.

V týdnu Jaroslav Sedlák řešil test prostřednictvím svého praktického lékaře, který mu do potvrzení čas vystavil i přesto, že testování na hranicích je pro řidiče s dlouhým dřívím pohodlnější, protože ho mají po trase. „Denně přejedeme hranice i pětkrát. Jezdíme jen asi dvacet kilometrů na německou stranu,“ vysvětlil s tím, že snaha přesvědčit personál v testovacím centru společnosti SCIMED na české straně hranice byla marná. „Dopsat si čas do potvrzení si nikdo z nás netroufl,“ ujistil kamioňák z Prachatic.

Řešení se ale nakonec našlo. Redaktoři Prachatického deníku kontaktovali společnost prostřednictvím informačního e-mailu (Na bezplatnou telefonní linku se nám dovolat nepodařilo, pozn. aut.) s vysvětlením problému a žádostí, zda by bylo možné čas do potvrzení zapisovat. Odpověď přišla během několika málo minut. „Děkujeme za podnět a s okamžitou platností naši pracovníci na všech odběrových místech začnou vystavovat potvrzení včetně času,“ slíbil Jaroslav Sixta ze společnosti SCIMED. Jak slíbil, tak se stalo. Půl hodiny poté už první z šoférů, který se na test dostavil, získal potvrzení i s časem odběru.