Oslava Dne šumavských pralesů startuje v sobotu v 10 a skončí v 16 hod. Důvodů k velebení je podle ředitele Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromíra Poláška několik. Připomene se Zlatá stezka, největší síť turistických cest na takzvané Zelené střeše Evropy, která se začátkem června otevřela pěším turistům, dále 160. výročí od vyhlášení ochrany Boubínského pralesa a 55. výročí od založení Chráněné krajinné oblasti Šumava.

Nové značeníNově vyznačené turistické trasy o délce 631 kilometrů, které vzniklyv rámci projektu Interreg, navazují na stejnojmennou síť ve východním Bavorsku (Goldsteig). S tou jsou propojeny třinácti přeshraničními cestami. Trasy vedou po značených stezkách KČT a jsou nově vyznačeny logem stezky ve tvaru oranžového S (hlavní trasa) a modrého S (propojovací a přiváděcí trasy).
Trasy budou vedle značení osazeny odpočívadly a informačními panely.
Hlavní trasa české Zlaté stezky je dlouhá 289 kilometrů. Jihočeská část měří 86 kilometrů a západočeská 203 kilometry.

Na návštěvníky čeká stezka za pokladem pro malé i velké. Soutěže, hry, tvoření, kvízy, seznámení s projektem, prezentace turistických oblastí, komentované vycházky na Boubín a k Boubínskému jezírku, skákací hrad, malování na obličej, pohádka pro děti, stánky s místními výrobky, hudební program a občerstvení.

Cestu popsala manažerka projektu Zlatá stezka Eva Borsányi. „Na Idinu Pilu lze dojet vlakem a následně dojít pěšky z železniční stanice Zátoň-Boubín na trati Volary – Vimperk – Strakonice, cyklobusem z Českých Budějovic přes Volary do zastávky Zátoň, autem přes Zátoň na parkoviště Idina Pila s omezenou kapacitou nebo do Lenory. Po celý den bude zajištěna bezplatná kyvadlová doprava Lenora – Zátoň – Idina Pila a zpět,“ uvedla manažerka.

Projekt je spolufinancován Jihočeským krajem, Státním rozpočtem ČR a Evropskou unií z Evropského fondu regionálního rozvoje (ERDF) v rámci Evropské územní spolupráce Česká republika – Svobodný stát Bavorsko. Rozšířil stávající dálkovou trasu z Bavorska o jihočeskou a západočeskou část.

Celkové náklady dosáhly 15 miliónů korun. „Pětaosmdesát procent z této částky pokrývají zdroje z Evropského fondu regionálního rozvoje, pět procent hradí stát, zbytek kraj,“ uvedl Jaromír Polášek.