„Silnice jsou sjízdné, ale i tak musejí být řidiči opatrní,“ varoval ředitel správy a údržby silnic Jiří Růžička. Ten se sám vydal až do Nové Pece, aby zjistil, jestli někde není problém.
„Chvílemi jsme musel ale jet hodně pomalu, protože třeba v místech, kde nemůžeme solit, ale používáme inertní posyp, se rychle jet nedá,“ vysvětloval ředitel. Dodal, že problémy se sjízdností měly kamiony v úterý večer 27. ledna 2009.
Ten navíc objasnil technický postup při solení a následném shrnování rozbředlého sněhu.
„Aby sůl mohla působit, musí se alespoň dvě hodiny nechat. Až pak můžeme shrnovat. Protože, kdybychom shrnovali hned, vlastně bychom sůl odstranili dříve, než začala vůbec působit,“ řekl.
Například na silnici z Volar na Lipno používají silničáři inertní posyp. „Na povolení z chráněné krajinné oblasti Šumava pak můžeme v ojedinělých případech i solit,“ poznamenal ředitel.

Více v tištěném vydání ve čtvrtek 29. ledna 2009.