V letech 2017 až 2021 tam došlo k 141 dopravním nehodám, z nichž dvě měly tragické následky. O zahájení stavby se postarali zástupci Jihočeského kraje v čele s hejtmanem Martinem Kubou. Ten připomněl, že dopravní stavby na jihu Čech byly v minulých poněkud zanedbávané. „Průzkumy říkají, že právě špatné silnice štvou Jihočechy nejvíce, už je ale dohání nedostatek lékařů,“ řekl. Jihočeský kraj si totiž v posledních čtyřech letech vede, co se dopravních staveb a čerpání dotací na ně týká, nejlépe v republice. Podařilo se nebo se podaří dokončit 224 kilometrů silnic. „Na čtyřiačtyřicet různých projektů Jihočeský kraj vyčerpal z evropských peněz zhruba 2,5 miliardy korun, což ho řadí na první místo mezi českými kraji,“ pochválil Jihočechy ředitel Jihočeské pobočky Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Petr Bouška.

Prachatický starosta Jan Bauer je spokojený, že se podařilo v nezvykle rychlém čase stavbu nejen připravit administrativně, projekčně ale hlavně začít realizovat. „Dopravní dostupnost města Prachatice není zrovna ideální. Zamyslet bychom se měli také nad trasou směrem na Vodňany,“ zhodnotil Jan Bauer.

Zákaz průjezdu z Prachatic na Libínské Sedlo bude platit v době stavby stoupacího pruhu pro kamiony nad 15 tun.
Osobáky na Fefry projedou, kamiony musejí přes Vimperk

Ačkoliv poklepání na základní kámen stavby se uskutečnilo 26. března, staví se už týden. Už od podzimu tam ale pracovali lidé z Městských lesů Prachatice, kteří se museli postarat o vykácení lesa v okolí silnice. „Jednateli městských lesů patří pochvala za přípravu. My už jen doufáme, že práce nezkomplikuje skála, která je v podloží,“ doplnil vedoucí společnosti Strabag pro oblast Jih Jan Michalec s tím, že stavba by měla být dokončena letos v září.

Předpokládané náklady na stavbu jsou 66,7 milionu korun. Stoupací pruh od Americké zatáčky bude 930 metrů dlouhý. Jihočeský kraj zároveň vyhoví požadavku města Prachatice, když součástí stavby je odstranění problematického napojení sjezdu z lesní cesty pro bezpečný výjezd těžké techniky.