Včera 10. března to například byla také Borová Lada, a to týden poté, co souhlas se špatnou údržbou odhlasovali zastupitelé Kvildy. „Vozovky v západních Čechách jsou mnohem lépe udržované než u nás. Máme na nich vyjeté koleje a ty rozhodí i auto s náhonem na čtyři kola. Víkend co víkend tady pomáháme lidem, kteří spadnou do škarpy,“ popsal starosta Kvildy Václav Vostradovský s tím, že veškerá obecní technika je v terénu, ale ta od správy a údržby silnic jezdí málo. „My nechceme suplovat správu a údržbu silnic, proto jsme odeslali dopis hejtmanovi. Směrem na Filipovu Huť třicet centimetrů břečky a silnice není sjízdná,“ dává příklad.
Ředitel prachatického střediska správy a údržby silnic Jiří Růžička tvrdí, že silnice jsou s přiměřenou rychlostí sjízdné. „Stížnosti z těchto míst eviduji a sám jezdím vozovky kontrolovat, vždy jsem projel bez problémů. Nemůžu mít v jednom místě všechnu techniku, když sníh padá i jinde, každý šofér má na starosti až třicet kilometrů dlouhý úsek,“ oponoval Růžička. Byly dny, kdy se o tyto úseky staraly čtyři sypače a dva další stroje najednou. „V těch místech se nesmí solit a je tam nesrovnatelně větší provoz než ze strany ze západních Čech. Nikdy se nestalo, že by bylo neprohrnuto, to mohu doložit výpisy z GPS, které máme ve vozech,“ tvrdí.

Kvildský starosta míní, že by pomohla značka Zimní výbava, ta by prý donutila turisty jezdit do těchto koutů Šumavy na zimních pneumatikách. „O její umístění jsem žádal, jenže dopravní úřady s tím nesouhlasí. Podmínkou je objízdná trasa nebo záchytné parkoviště, to úsek nesplňuje a povolení umístit značku jsme nedostali,“ řekl Růžička. Dodal, že prachatická SÚS se snaží zmírňovat následky zimy, jak jen to lze, od krumlovských kolegů si půjčili ledořez, kterým se snaží vozovky udržovat. „Pořád je to podle starostů obcí málo,“ kroutí hlavou Růžička.