Do personálního auditu se chce pustit nové vedení města. Podle starosty Vladimíra Peška dostal tajemník úřadu Petr Kotrba za úkol předložit zprávu o efektivnosti vynaložených nákladů na mzdy, mzdová ohodnocení a případně i návrhy, kde je možné ušetřit, nebo naopak personálně posílit.

„Mělo by se jednat o takovou regeneraci personálního obsazení radnice. Budeme řešit vynaložené finance a efektivitu práce. Podíváme se také na jednotlivé úvazky, které tu jsou,“ uvedl ke svému úkolu Petr Kotrba.

Na stůl se tak dostane i otázka městské policie, která je v Netolicích zastoupena jedním strážníkem. „Budeme muset zvážit, zda vynaložené náklady jsou v tomto případě opravdu efektivní. Městský strážník, mimo dohledu na pořádek, řeší například i odchyty psů nebo přestupkové komise. Proto budeme zvažovat, zda jsou tyto činnosti zastupitelné. Bezpečnost ve městě je pro nás důležitá, ale jsou i jiné nástroje, než vlastní strážník, jak ji lze zabezpečit. O tom všem ale budeme ještě jednat,“ řekl starosta Netolic Vladimír Pešek.

Netoličtí budou zvažovat například i vynaložené peníze na přípravy projektových dokumentací, které jsou součástí žádostí o dotace.

„Audit by měl ukázat, zda by se nám například nevyplatilo mít vlastního zaměstnance zabývajícího se jen dotačními tituly,“ doplnil k auditu Vladimír Pešek se slovy, že personální audit čeká
v budoucnu i příspěvkové organizace města.