„Tak je tomu každý rok. Po zimě začíná nejprve takzvaný jarní úklid, který zahrnuje i vyčištění příkopů či odstranění drtě ze silnic. Ta je nebezpečná, mohla by totiž řidičům způsobit smyk při jízdě,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic v Prachaticích Jiří Růžička.
Nejvíce trhlin na silnicích po zimě vzniká na Prachaticku každý rok na komunikaci ve směru z Prachatic na Volary. „Zde totiž není silnice dostatečně podložená a navíc je zatížená těžkou dopravou,“ upřesnil Jiří Růžička.
Dle jeho slov by do 12. května měly být spraveny větší poruchy, kromě prasklin. „Jedná se tedy o výtluky, které se dají srovnat teplou obalovanou směsí. Poté následuje spravování prasklin a trhlin, které se pak spravují takzvaným turbomechanismem, tedy emulzí. Zde také záleží na počasí. Je nutné, aby se teploty pohybovaly kolem patnácti stupňů,“ vysvětlil ředitel Jiří Růžička.
Jak dále informoval, pracovníci začínají s vyspravováním silnic první třídy. „Na těchto komunikacích se s většími problémy nesetkáváme. Trhliny a praskliny se objevují zejména na silnicích třetí třídy, kde je ještě stará penetrace. Vysoké výkyvy teplot v zimním období a provoz potom zapříčiňují trhání povrchu a vzniku prasklin,“ dodal ředitel správy a údržby silnic Jiří Růžička.

„Silnice jsou po zimním období opravdu v katastrofálním stavu. Zrovna nedávno jsem jel po silnici ve směru na České Budějovice a kousek za obcí Němčice jsem kvůli díře v silnici, která tam vyloženě překáží, málem utrhl kolo. Je to otázka času, než se tu něco stane. Se spravováním silnic by se mělo začít co nejdříve,“ řekl řidič Petr Moravec.