Včera hodinu před zahájením pracovní doby totiž čekalo na pracovníky prachatického registru vozidel nemilé překvapení. Podle sdělení vedoucí oddělení dopravně správních agend MěÚ Prachatice Ludmily Balčíkové totiž do jedné z kanceláří natekla voda z horního patra. „Na podlaze byl menší rybník, voda natekla do počítače, monitoru, do spisů a telefonu. Bylo kolem sedmé hodiny ráno v první úřední den v týdnu, takže kdo měl ruce a nohy, se okamžitě pustil do odstraňování škod,“ popsala Ludmila Balčíková začátek nového pracovního týdne.

Právě v pondělí přitom bývá na registru vozidel hodně rušno od samého rána. „Venku čekající klienti nervozně nakukovali do haly a čekali, zda zase přijdeme s nějakou cedulí, že kvůli určitě mimořádné situaci registr nebude fungovat. Nicméně se nám podařilo urychleně uklidit kancelář alespoň z toho nejhoršího a vystěhovat promáčené spisy. Ve sklepním prostoru jsme natáhli provázky, zapnuli vysoušeče a začali s vysoušením promáčených spisů. Pomohli nám i pracovníci Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových, z jehož prostor do naší kanceláře voda natekla, a vytvořili jsme takovou malou improvizovanou sušárnu. Jen místo prádla visí na provázcích dokumenty a spisy určené k archivaci. Až se usuší, zaarchivujeme je tak, jak se patří, takže se nikdo nemusí obávat, že by se něco poztrácelo,“ uklidnila Ludmila Balčíková.

Klienti, kteří si v minulosti potřebovali vyřídit své záležitosti na registru vozidel, dost nelibě nesli všechna omezení a výpadky související s přechodem na nový systém, tentokrát ale nečekanou komplikaci vzali s úsměvem. „Chtěla bych moc poděkovat všem klientům za vstřícnost a pochopení. Nikdo jsme v tu chvíli nečekali, že vše nakonec půjde tak dobře. Všem jsem v půl osmé vysvětlila celou situaci a požádala je o pochopení a trpělivost s tím, že uděláme vše proto, abychom v osm hodin otevřeli registr. Dokonce se nám nabídla jedna paní, že by nám pomohla vytřít. Sice nevím, o koho se jedná, ale chtěla bych jí touto cestou poděkovat a stejně tak i ostatním klientům, kteří to vzali spíše s úsměvem,“ dodala vedoucí oddělení dopravně správních agend.

„Čekám tu zhruba půl hodiny. Byl jsem tu už ráno, takže vím, že tu protekla někde voda, ale pak jsme to dřív nestihli z evidenční kontroly, takže jsem dorazil až teď. Každopádně je dobře, že registr i přesto funguje,“ ocenil přístup pracovníků registru Lukáš Vince ze Zátoně. I on to bere s úsměvem. „Když jsem tu byl naposledy, zrovna přecházeli na nový systém. Jen jsem se dostal k okénku, řekli mi, je nám líto, ale zrovna to spadlo. A dneska zase voda, ale systém funguje, tak se snad dneska dočkám,“ dodal.

Spolu s ním přijel na registr přihlásit svou čtyřkolku také Aleš Brodský z Lenory. „Nejsem tu tak často, navíc sem mohu zajet jen podle toho, jak mi to dovolí práce, takže určitě beru hodně pozitivně, že registr i tak funguje. Klidně to mohli zavřít, ale neudělali to,“ zhodnotil pondělní situaci na registru vozidel Aleš Brodský.

Provoz registru vozidel nakonec výrazněji omezen nebyl. Podle Ludmily Balčíkové naštěstí voda nenatekla ani do spisovny, kde jsou uloženy veškeré spisy k vozidlům z celé správní oblasti, a ani do prostoru přepážek. „Voda natekla do zázemí kanceláře, kde sídlí sekretariát. Takže to nejspíš odnesl jen telefon, ze kterého crčela voda, a monitor. Zdá se, že nebyl poškozený ani počítač a ani počítačová síť, takže celý systém v pořádku funguje. Takže jediné, co musíme řešit, je počkat, až uschnou spisové dokumenty a pak je budeme moci zařadit do archivu,“ doplnila.

Týká se to spisů, formulářů a žádostí, které na registru řešili minulý pátek, nicméně klienty, kteří tu v ten den byli, Ludmila Balčíková uklidňuje. „Všechny jejich žádosti jsou již v systému zařazeny, zbývá už pouze založit do archivu papírové podklady. A to se stane hned, jakmile uschnou. Takže nic z toho, co jsme se řešili v pátek, se rozhodně neztratí a žádný z klientů nebude muset kvůli pondělní havárii na registr znovu,“ ubezpečila vedoucí oddělení dopravně správních agend.