Jenže, jak dojít ke správnému odhadu? A co dělat v případě, že další poškození odhalí až servisní technik? Má majitel auta nárok na proplacení škody.
Na otázky odpovídá soudní znalec z oboru dopravy Vojtěch Toman.

Jakým způsobem tedy řidič odhadne škodu?
Předesílám, že není nutné znát ceny jednotlivých autodílů a i laik je podle mého názoru schopen určit přibližnou výši škody. Ale něco podobného u nás funguje již několik let, jen výše škody se mění. Do konce roku to bylo padesát tisíc korun. Myslím, si že jde jen o vyšší rozsah finanční svobody.

Ale co, dělat v případě, že je poškozená i věc, které si řidič nebo likvidátor nevšiml při prohlídce nabouraného auta?
S takovým problémem si zase umí poradit právě pojišťovny. Existuje totiž institut druhé nebo i třetí prohlídky. Ta se může vykonat až ve chvíli, kdy je auto v servisu a vadné díly se dopisují do protokolu o rozsahu výše škody, neměl by následně nastat problém v proplacení.

Více v tištěném vydání ve středu 7. ledna 2009.