Jan Štícha, ředitel Správy a údržby silnic Jihočeské kraje v Českých Budějovicích, včera Deníku potvrdil, že silnice bude hotová a průjezdná od 15. listopadu.

Obyvatelé Tupes, Břehova a Čejkovic tak za přibližně dva týdny budou zase klidně spát bez toho, aby jim pod okny jezdila auta ve dne v noci. Proti původním předpokladům skončí oprava o jedenadvacet dní dříve. „V těchto dnech pracovníci z Eurovie práce na silnici dokončují. Věřím, že počasí bude přát a všechny zbývající práce se podaří včas, z těch zásadnějších chybí vodorovné dopravní značení, které lze provést pouze na suchou vozovku,“ upřesnil Jan Štícha.



Celá objízdná trasa přes Čejkovice, Břehov a Tupesy je určena pouze pro osobní auta, ta nákladní tam nesmí. Včera v 8.30 hodin tam ale nákladní auto překvapilo nejednoho šoféra. Vyhýbali se mu jízdou ve škarpě, která se naštěstí obešla bez následků a škod. „Nesmí tam ani těžká technika firmy, která na rekonstrukci silnice pracuje, ti mají využívat silnici, na níž pracují,“ řekl Jan Štícha.

Dopravně inženýrské opatření na objízdné trase Čejkovice - Břehov - Tupesy Deníku poskytl Jan Štícha, SÚS Jihočeského krajeZdroj: Deník / Redakce

Dopravně inženýrské opatření na objízdné trase Čejkovice - Břehov - Tupesy poskytl Deníku Jan Štícha, SÚS Jihočeského kraje. Červená je uzavřený úsek, zelená je pro dálkovou dopravu a modrá pro osobní a autobusy, kam nákladní nesmí. "Na celém úseku Čejkovice - Němčice nemají nákladní vozidla co dělat," potvrdil Jan Štícha.

Práce na opravě silnice II/145 mezi obcemi Němčice a Češnovice firma zahájila 2. června a vyjdou na více než 87,5 milionu korun. Téměř 90 procent nákladů na opravu hradí dotace z Evropské unie. Jde o rekonstrukci zhruba 5,8 km včetně rekonstrukce třiceti metrů navazující silnice III/14546.

Úpravou prošly také křižovatky a autobusové zastávky. „V trase stavby se nachází devět propustků, které byly upraveny tak, aby odpovídaly platným předpisům,“ upřesnil ředitel českobudějovické Správy a údržby silnic. Dělníci kompletně přestavěli 42 sjezdů tak, aby vyhovovaly požadavkům bezpečného provozu. „Vlastní rekonstrukce sestávala z odfrézování a lokální sanace porušených vrstev vozovkového souvrství. Na úseku v délce asi dvanáct set metů zároveň dodavatelská firma vyměnila stávající vrstvy vozovky a zesílila je,“ doplnil Jan Štícha s tím, že ve zbylé části silnice v délce více než čtyři a půl kilometrů pak byla provedena recyklace spodních vrstev vozovky za studena.

Na celý opravovaný úsek silnice má nové poslední dvě vrstvy asfaltu. Nové je nejen vodorovné, ale také svislé značení, včetně směrových sloupků či svodidel.