Ty v zimě trpí ze dvou důvodů. Prvním z nich je chemické ošetřování vozovek, kdy solí rozpuštěný sníh zateče do spár ve vozovce a tam pak vlivem nízkých teplot zmrzne a následně zase roztaje. Druhým viníkem jsou sněhové řetězy, které někteří řidiči používají neuváženě.

„Nemůžeme říci, že by po zimě nikde nic na silnicích nebylo. Chemický posyp se používá, i když není sníh. Ve chvíli, kdy je náledí, solit musíme. Rozdíl  je vidět na vozovkách, kde je používaný inertní posyp, že nejsou zdaleka tak poničené," říká Martin Grožaj z prachatické správy a údržby silnic.

Vzhledem k tomu, že letošní zima nízkými teplotami nevyniká, není tedy předpoklad, že by podloží tolik vymrzalo a vozovky trpěly.
Velký podíl mají i sněhové řetězy. „Řidiči by je měli používat jen v případě, že je dostatečná sněhová pokrývka. Jenže to, zda je pokrývka dostatečná, hodnotí každý podle svého. Co je pro jednoho dost, je pro druhého zase málo. Šrámy na silnici od sněhových řetězů jsou nyní vidět třeba na silnici ze Starých Prachatic do Prachatic," popsal situaci Martin Grožaj.

Nakolik byla letošní zima šetrná k posypu, ukáže až začátek dubna, kdy bude možné začít počítat. „Můžeme pomalu mluvit o úsporách, ale skutečný stav se ukáže až ve chvíli, kdy zima opravdu skončí," doplnil Martin Grožaj.