Rozhodli se totiž zvelebit „malý“ lyžařský areál na Libínském Sedle a rozšířit původní sjezdovku pro děti o jednu další, delší a s větším převýšením. Bude mít si tři sta metrů, čímž si na kopci pár kilometrů od města najdou své vyžití i zdatnější lyžaři. „Město nám pozemky pronajalo, i když nejprve muselo dojít k jejich směnám. To vše se ale povedlo dotáhnout ke zdárnému konci a městské lesy pak ze svahu vykácely stromy. Teď už je to na nás,“ usmívá ve Jitka Soukupová, nejmenovaná mluvčí celého sdružení TJ 1096.
Nový svah sice ve svém začátku ještě připomíná oraniště, ale jeho spodní část už má viditelné náznaky sjezdovky. „Pravda ten bagr se sem moc nehodí, ale s jeho pomocí jsme svah srovnali a na urovnaný povrch pěkně ručně rozhrabali seno. I to má svůj důvod, po zimě tak snáze dosáhneme zatravnění svahu,“ popisuje jeden z členů Petr Ludačka, který na libínské sjezdovce tráví každou volnou chvilku.
Původní malá sjezdovka zatím připomíná pole po zásahu obrovského krtka. Rygol v ní totiž poslouží pro položení nových elektrický kabelů a zasněžovacího systému. „Stihneme to, sněžit bude až za měsíc,“ shoduje se parta lidí, která na kopci minulý týden vybírala velké balvany, aby pak nevadily lyžařům.
Co na tom, že Julius Mattauch je povoláním zubař, Karel Šindelář knihkupec, Petr Ludačka vede truhlářskou firmu, Ríša Ledvinka zase obráběč kovů, student Radim Soukup pod dohledem svého otce Jiří likviduje zbytky větví a klestí. Jitka Soukupová má na starosti proviant, to aby se kluci zbytečně nepřesouvali pod kopec a nezdržovali se u rodinného oběda.
Nový vlek je na cestě, pak ještě bude následovat revize a vše potřebné, aby sdružení mohlo zahájit provoz.
Kontrolory lístků na vlek už letos s největší pravděpodobností nahradí bodové turnikety, aby lyžaři mohli využívat obou svahů zároveň. „Byli jsme na výzvědách v jiných nám podobných areálech a tenhle způsob asi bude nejvhodnější,“ konstatuje Petr Ludačka a dodává, že ačkoli se cena jízdenky zvýší, nebude to nijak drastické.
Celodenní permanentka prý vyjde na zhruba dvě stě padesát korun. (V loňské sezoně tam dospělý lyžař jezdil za sto dvacet korun na malém svahu, pozn. aut.)
Už v loňské sezoně pak měli provozovatelé k dispozici sněžné dělo, které pomohlo kvalitní provoz zajistit od listopadu až do března. Ani letos nebude chybět.
Další změny by mohly ještě následovat. Projekt na areál totiž v současné chvíli posuzuje komise na přidělování grantů z Evropské unie, kam Občanské sdružení TJ Libín 1096 podalo žádost o šest milionů korun. „Zda jsme uspěli, se dozvíme 9. listopadu, prvním kolem jsme prošli, tak snad,“ věří v kvalitu projektu Jitka Soukupová.