Zpoplatněna má být trasa od Plzně přes Blatnou směrem na Písek a dál na České Budějovice, Jindřichův Hradec a Pelhřimov. Existuje však i jiná, komfortní trasa, a to přes Strakonice, Dobev, Písek a Oltyni na Tábor. „V tom případě by se to nepříznivě dotklo ulic Obchodní, Zborovská a Táborská i lokality sv. Václav,“ upozornil vedoucí odboru dopravy MÚ Písek Michal Kovařík.

Veškerá kamionová doprava by se tak mohla přesunout na nezpoplatněnou trasu vedoucí až k Oltyni, kde by se napojila po krátkém zpoplatněném úseku Oltyně – Tábor zpět na trasu přes Pelhřimov na D1.

Proti plánovanému zpoplatnění části silnic I. třídy nejsou zdaleka jen Písečtí, ale mnoho dalších obcí a měst na jihu Čech. Obávají se, že neplacené úseky coby objízdnou trasu placených by volila většina řidičů kamionů. Jihočeský kraj proto navrhl zavést mýtné pro kamionovou dopravu na všech silnicích I. třídy.

Podle Ministerstva dopravy by mělo dojít ke zpoplatnění silnice I. třídy pro kamiony od Plzně přes Písek na České Budějovice a dál od začátku roku 2020.