Návrh zřídit tento spoj přišel podle místostarosty Roberta Zemana od obyvatel nedaleké Osady. „Ztrátovost jedné linky zavedené jednou v týdnu je vyčíslena na osmnáct tisíc korun,“ vysvětlil Malý.

Prošel ale návrh, který radnice vyřizuje zhruba od loňského listopadu. Jde o linkový spoj z nádraží do Průmyslové zóny v Krumlovské ulici. A město to nebude stát ani korunu. „Ztrátovost linky pro letošní rok uhradí Jihočeský kraj, neboť jsou spoje zařazeny do základní dopravní obslužnosti,“ řekl Martin Malý.

Autobusová linka pojede od letošního dubna a bude dokonce navazovat na třísměnný provoz zaměstnanců firmy InTiCa systems, s. r. o., kteří zřízení linky iniciovali. Zatím ale budou autobusy vyjíždět jen z nádraží. „Poté, co dojde k úpravě jízdních řádů, budou autobusy nabírat lidi také na sídlišti. Úprava by měla být do dvou měsíců, tedy zhruba v červnu,“ slíbil místostarosta Robert Zeman.

V současné době budou využívány linky na Český Krumlov a pro prachatickou průmyslovou zónu bude využita zastávka u Kandlova mlýna. „Není nutné budovat novou zastávku,“ řekl Zeman.

Linková přeprava lidí do průmyslové zóny má ale zatím nejistou budoucnost. Není jisté, zda její ztrátovost bude hrazena z kraje i příští rok. „Uvidíme podle využití, zatím je spoj jen na zkoušku. Jakým způsobem bude ztráta hrazena v příštím roce, bude předmětem dalších jednání,“ ujistil Zeman.
Případné doplatky na sebe může vzít jak město, tak připadají v úvahu také firmy, jejichž zaměstnanci linku budou využívat.