Podle zástupce servisní organizace Jihočeského kraje Jikord ale nebylo v plánu od samého začátku nahradit stoprocentně autobusovou přepravou tu železniční. „Autobusy budou jezdit tak, jak požadovali občané a hlavně starostové dotčených obcí,“ sdělil Deníku zástupce Jikordu Jiří Doubek. Při stanovení náhradních autobusových spojení se podle něho vycházelo jak z finančních možností, tak z toho, že v některých místech je dostatečné spojení autobusy. „Nebyl požadavek zajistit jiný druh spojení po celé trati Netolice – Dívčice. Oslovili jsme starosty dotčených obcí a zajistili jsme to, co chtěli,“ dodal Doubek s tím, že oproti původnímu železničnímu spojení nyní nově autobusy pokrývají spojení, která před tím železnice neposkytovala. Jak dodal, jsou pracovníci Jikordu připraveni řešit další případné požadavky na hromadnou přepravu osob průběžně podle toho, co ukáže nový provoz.

Podle starosty Netolic Oldřicha Petráška nejde ale jen o náhradu za zaniklé železniční spojení. Ve hře zůstává i boj o existenci železniční tratě jako takové. „Zajímavá je rychlost, se kterou se spěchalo zrušit dráhu i administrativně. Tomu se zatím podařilo zabránit. Drážní úřad pozastavil řízení o zrušení dráhy. Pokud by byla zrušena i administrativně, znamená to, že si s ní může každý dělat, co chce, třeba vytrhat koleje a prodat je do sběru.,“ zdůraznil Petrášek. Tomu se podařilo zatím zabránit. Zastupitelstvo města Netolice poslalo dopis na ministerstvo dopravy a nově i správci státního majetku Službě železniční dopravní cesty, že Netoličtí mají zájem o převzetí dráhy.

„Nevím, kdo, s kým, a proč tak spěchá s likvidací dráhy. Sice nevěřím, že by nám stát dal dráhu bezúplatně, nicméně se snažíme dělat, co jde, aby dráha zůstala zachována alespoň v podobě nepravidelné dopravy. Neházíme flintu do žita a čas ukáže, že železnice bude mít šanci a jen doufám, že nebude pozdě,“ věří netolický starosta.

Optimismus neztrácí ani Pavel Kosmata z Českých drah. „Věříme, že sobotní jízdy, byť byly poslední v takovém tom plnokrevném provozu, neznamenaly konec vlaků na netolické lokálce. Je třeba říci, že ve spolupráci s městem Netolice a dalšími subjekty stále hledáme řešení, aby provoz na této trati zcela nezanikl, a věříme, že se nám v nějaké míře podaří vlaky na ni vrátit,“ doufá i Pavel Kosmata. Zkušenosti například z Německa totiž nasvědčují, že o železniční dopravu zájem je. „Víme, že se železniční tratě tam, kde fyzicky existují, obnovují. Železniční doprava se na mnoha místech vrací. Teď je zásadní uhájit koleje, dopravní cestu a počkat, co přinese další vývoj. Nicméně České dráhy v letošním roce počítají se čtyřmi nostalgickými jízdami, dvě parní jízdy a dvě jízdy divadelní, počítáme i s divadlem Continuo, takže se na trati jezdit bude,“ ubezpečil Kosmata. Stále se podle něho vedou další jednání o možném pravidelném provozu s tím, že České dráhy v tom hrají aktivní roli. „Pokud si někdo objedná dopravu, rádi tím dopravcem budeme,“ uzavřel zástupce Českých drah.