Nepozornost

Před železniční podjezd bylo už před lety nainstalováno zařízení, které řidičům jasně řekne, zda viadukt podjedou, nebo ne. „Praxe byla a je taková, že řidiči nákladních vozidel a kamionů si mnohdy nevšimnou návěsti, že pod viadukt nesmějí vozidla vyšší než tři a půl metru. Proto je před viaduktem zařízení, které, když řidič nepodjede, nepodjede ani viadukt,“ říká vedoucí prachatického dopravního inspektorátu Martin Grožaj.

Navigace neřekla

I v tomto týdnu si řidič nevšiml návěsti, spolehl se na navigační systém, který mu tuto cestu zobrazil. Neuvažoval už ovšem o tom, že mu GPS neřekne, zda se pod viadukt vejde. Nevešel, nepodjel totiž ani zařízení před ním. „Řidič pod něj najel, střechou jej nadzvedl, následně zařízení prudce pokleslo a na jedné straně se utrhlo. Škoda na autě byla čtyřicet tisíc korun, na poškozeném zařízení dalších dvacet tisíc korun,“ vyčíslil Martin Grožaj.

„Stává se nám, že řidiči, kteří to v této oblasti znají, podjíždějí pod protinárazovou zábranou navzdory výšce svého vozidla. Tentokrát je její poničení v rámci dopravní nehody, není to ale poprvé, co je zařízení poškozené. V případě z tohoto týdne nebudeme opravu platit ze svého, v minulosti nám ale nic jiného nezbývalo,“ uvedl včera ředitel prachatické správy a údržby silnic Jiří Růžička. Protinárazová zábrana je v majetku správy a údržby silnic. Ta se nyní domluvila s dopravním inspektorátem, že navíc zvýrazní i návěst upozorňující na viadukt.

Rekonstrukce

„V příštím roce bude navíc tento úsek rekonstruován a tím by měl být průjezd nákladní dopravy Vimperkem vyřešen,“ dodal Jiří Růžička.

„Já sám sice v této oblasti problém projet nemám, mám nákladní vozidlo nižší než tři a půl metru, ale někteří moji řidičští kolegové tudy neprojedou vůbec. Musejí pak do města jinudy. Každopádně i já vítám, že bude tento úsek rekonstruován a průjezd s vyššími vozidly bez problémů,“ říká ke svým zkušenostem profesionální řidič Tomáš Smíšek.