Tato moderní forma výuky umožňuje dětem „ohmatat“ si témata, o kterých se dozvídají pouze v „papírové“ formě. Děti se již tradičně na tyto dny těší, neboť je v nich vyučování pro ně barevnější a zajímavější.

Z naší fotoreportáže je patrné, že projekty často propojily několik vyučovacích předmětů, čímž bylo umožněno dětem přijímat informace v souvislostech a aplikovat je do zadaných úkolů. V rámci ročníků 2. stupně probíhalo souběžně vždy několik projektů, z nichž si žáci dle svého zájmu mohli vybrat. Na 1. stupni probíhaly projekty celotřídně.

Například ve 4. B děti prožily oba projektové dny v husitském táboře. Mimo nezbytného vyhledávání informací se žáci dozvěděli plno zajímavostí o Prachaticích v době husitských válek. Projekt vyvrcholil výrobou husitských vlajek, zbraní a vozové hradby a byl završen bitvou u Lipan na školním hřišti. Bitva sice skončila naprostým zničením téměř všech pracně vyrobených pomůcek, ale dětem to příliš nevadilo, neboť se při projektu báječně bavily.

Z fotografií je zřejmé, že i v ostatních třídách proběhly zajímavé projekty.

Michaela Žáková