„Začal jsem napouštět vodu do vany a lekl jsem se, co z kohoutku teče,“ stěžoval si jeden z nájemníků městského bytu a jako důkaz předkládal fotografii v mobilním telefonu. „Za tohle mám platit,“ zněla jasná otázka pro Tepelné hospodářství, Městskou správu domů a bytů a ČeVak.
Podle jednatele společnosti tepelné hospodářství Vladislava Zocha v této lokalitě z jejich strany problém není. „Řešíme ve Slámově ulici nedostatečně teplou vodu. Proto chceme ve výměníku nainstalovat silnější čerpadlo,“ ujistil Vladislav Zoch s tím, že o případné kompenzaci na dodávkách teplé vody už jedná s MSDB. To potvrdil také její jednatel Jiří Vejvoda.
Problémy s čistotou vody mohou podle něho být jak na teplé vodě, což nebývá tak časté, a pak zejména na studené vodě. „Každopádně je potřeba, aby závadu nahlásili lidé buď u nás, pokud se jedná o nájemníky v městských bytech, nebo přímo dodavateli, se kterým mají smlouvu, jestliže se jedná o soukromé vlastníky bytů. Lidé v družstevních bytech by se měli obracet na bytové družstvo,“ shrnul Vejvoda.
Lidem, kteří mají problém se špinavou vodou tekoucí z kohoutku, pomůže správce vodohospodářské sítě. „Pokud zákazník nevyčkává a oznámí nám problém na naše poruchové číslo, jsme schopni téměř okamžitě dojet na místo a vyhodnotit situaci a zajisti nápravu,“ vysvětlil vedoucí prachatického střediska ČeVaku Jan Mahdal. Dodal, že pokud je chyba v síti vodohospodářů, je možné žádat také kompenzaci v podobě snížení částky ve faktuře. „To se řeší přes zákaznické centrum. Tam dotyčný nahlásí reklamaci a my následně potvrdíme, že jsme věc řešili a jak,“ upřesnil. Poruchová linka 800 120 112 funguje 24 hodin.