Na pondělní schůzce, kde se zhruba na hodinu setkali zástupci Jikordu, náměstek hejtmana Martin Kuba, na jehož výzvu se vůbec schůzka uskutečnila, a starostové dotčených obcí, totiž padl oficiální verdikt. Vlaky od konce února příštího roku z Netolic nevyjedou. „Ano, je to pravda. Neoficiální informace, které mluvily o tom, že bude netolická dráha zrušena, se potvrdily. Důvodem je podle jejich slov finanční stránka, peníze totiž nechtějí vkládat jak na dopravu, tak i na celkovou údržbu tratě,“ informoval o výsledku schůzky starosta Netolic Oldřich Petrášek s tím, že se na pondělní schůzce zároveň starostové dočkali i omluvy za pozdní informování o této razantní změně.
A jak dále prozradil, na schůzce jim také byla přislíbena náhradní doprava, která se o cestující na všech stanicích, kde vlak v současné době ještě staví, postará. „Od konce druhého měsíce následujícího roku prý budou jezdit menší autobusy. Přesněji si to zatím nedokážu představit, ale uvidíme, třeba se doprava výrazně zlepší,“ doufá Oldřich Petrášek. „I přes to je to veliká škoda, protože netolická trať má za sebou dlouhou historii, vždyť v letošním roce tomu bylo sto patnáct let, co do naší stanice vjel první vlak. Jediné, co nám tak v budoucnu asi zbude, je vzpomínat na naši trať z fotografií v muzeu,“ s nostalgií doplnil starosta.
Náhradní dopravní spoje v podobě menších autobusů, které by zabezpečily stávající obslužnost, ale nebyly jediným bodem, který se na společné schůzce zástupců Jikordu, náměstka hejtmana a starostů obcí, jimiž netolická dráha vede, řešil.
„Řešili jsme i nevyhovující spojení z Českých Budějovic do Netolic ve večerních hodinách. Předtím, než nám Jihočeský koordinátor dopravy pozdní spoje zrušil, jsme totiž dopravu řešit nemuseli, v současné době ale mají cestující, kteří jezdí například pozdě z práce, problémy. I s touto situací nám byla přislíbená pomoc,“ popisoval starosta Netolic Oldřich Petrášek.
Jak ale prozradil, z hodinové schůzky zůstalo ještě mnoho nevyřešených otázek. „Nevíme přesnější plán toho, jak by měly náhradní autobusy jezdit. To se týká i možnosti nostalgických vlaků. Máme totiž na příští rok už jeden objednaný, zda nakonec bude moci vyjet, jsme se ještě nedozvěděli. Odpovědi snad získáme na další schůzce, její datum nám ale také ještě nebylo upřesněno,“ dodal s tím, že jeden ze slibů se týkal i toho, že o konkrétním zajištění náhradní dopravy budou tentokrát zastupitelstva obcí včas informována. Nejasné je dnes i to, co bude se samotným vlakovým nádražím v Netolicích, kde se nachází historické budovy. I přes to, že se tak situace zdá být pro netolickou dráhu jasná, existuje podle informací, které se dostaly k Janě Steinocherové, jež se o vzniklou situaci zajímá, několik možností. Jednou z nich je i založení občanského sdružení. To by si netolickou dráhu mohlo pronajmout a poté ji například využívat pro turistické, ale i propagační a jiné účely. Zda se tak pro Netolické nějaké východisko ještě najde, ukáže čas. Pravdou ale je, že za zachování tratě je mnoho příznivců, a to nejen z Netolic, kteří ze současné situace nejsou nikterak nadšeni. To potvrzuje i petice proti jejímu zrušení, jež koluje po Netolicích a okolí. S jejím obsahem se seznámili například také obyvatelé Bavorova, kterým byla nedávno předána k podpisu.