Mezi nejhorší úseky patří Zadov. Jakmile se zaplní parkoviště, řidiči vozidla odstavují u krajnic. „A my pak tudy neprojedeme. Pokud se budeme snažit silnici uklidit a škrábneme některé z vozidel, vina je okamžitě na nás. Podle zákona, pokud poškodíme vozidlo, které stojí, je to naše vina,“ vybral příklad ředitel správy a údržby silnic.
Kličkují
To ale není jediný problém. Své si silničáři zažijí i ve chvíli, kdy řidiči kamionů udělají na vozovce „šachovnici“. „Kličkujeme mezi nimi, což má zase za následek zpoždění. A pak posloucháme, že jsme zaspali. Když navíc proti nám vyjíždějí řidiči, kteří jsou úplně bezohlední a my se jim musíme uhýbat, je to ve chvíli, kdy hustě sněží opravdu problém,“ poznamenal Jiří Růžička.
„Zákon jasně říká, že pokud jede po silnici vozidlo s rozsvíceným zvláštním světlem oranžové barvy, musejí řidiči ostatních vozidel umožnit takovému vozidlu průjezd. Podle okolností musejí zpomalit popřípadě i zastavit,“ upozorňuje dopraní inženýr Václav Kalous.
Snahu mají
Někteří řidiči se však snaží být přece jen ohleduplní. „Silničářům bychom měli jejich práci usnadnit. Třeba správně parkovat a umožnit jim silnici dobře prohrnout. Při jejich práci se je snažím vždy respektovat a umožnit jim hladký průjezd,“ řekl jeden z řidičů Miloslav Bouška.
O tom, jak je problematické mezi zaparkovanými vozidly v zimních měsících uklízet, by mohli vyprávět i pracovníci technických služeb. „Máme v zimě problémy, potřebujeme minimálně jeden jízdní pruh, abychom mohli projet a vozovku uklidit. A to se ne vždy podaří. Stejně tak je mnohdy problém uklízet i chodníky, auta stávají i před nájezdy na ně, protože jsou zasypané žluté pruhy,“ popsal včera své zkušenosti ředitel prachatických technických služeb Rostislav Eichner.