To má v budoucnu zabránit podobným nehodám, ke kterým zde v minulosti došlo, když na jednu trať proti sobě vyjely dva vlaky.

Revoluční zařízení na českých jednokolejných tratích ale zatím stoprocentně nefunguje. Na vině je podle zástupců dodavatele Radiobloku AŽD Praha a Služby železniční dopravní cesty (SŽDC) nedostatečné pokrytí signálem v celé délce železniční trati. Jeho přenos zajišťuje veřejný mobilní operátor O2. Ten slíbil zajistit lepší signál v místech datových přenosů, posílení kapacit pro přenos dat a dokrytí tak zvaných hluchých míst. „Přihlášení vlaku, přijetí povolení k další jízdě a další komunikace totiž probíhá déle, než bylo očekáváno,“ uvedl za dodavatele zařízení tiskový mluvčí Jiří Dlabaja.

Kvůli tomu musel být zkušební provoz přerušen a funguje pouze tak zvaný tréninkový provoz. „V tento okamžik je použití radioblokového systému na čas přerušeno, neboť byly zjištěny problémy v komunikaci v síti veřejného operátora mezi vozidlovou částí a ústřednou. Instalace radioblokového systému je v současnosti ve fázi tréninkového provozu,“ potvrdil tiskový mluvčí SŽDC Tomáš Drvota s tím, že dodavatel zařízení na odstranění problémů pracuje.
„Momentálně naši technici řeší, jak zrychlit datové toky mezi mobilními a stacionární částí systému,“ ujistil mluvčí AŽD Jiří Dlabaja. „Doposud se vyskytly dvě softwarové závady na vozidlové části, které byly obratem odstraněny, což je při nasazení složitého sytému na tři hnací vozidla velmi slušný výsledek. Na dispečerské části se zásadní problém nevyskytl,“ dodal Dlabaja.

Radioblok
Zkušební provoz začal 26. dubna 2011. Zařízení sestává ze stacionární části umístěné ve stanicí Prachatice a z mobilních stanic v hnacích vozidlech vlakových souprav.