Například klienti Zdravotní pojišťovny ministerstva (ZPMV) vnitra jsou informováni dopisem, jehož součástí je také vyúčtování částek, které klient u lékaře nebo v lékárně zaplatil. Peníze zpět dostanou klienti zpět poštovní poukázkou B nebo převodem na účet, to ale jen v případě, že klient o to požádal. „Pokud někteří naši zákazníci překročili při placení regulačních poplatků za loňský rok stanovený limit dvou a půl tisíce korun, bude jim to oznámeno, nadbytečné peníze jim potom budou vráceny složenkou,“ vysvětlovala referentka oddělení zdravotní péče prachatické pobočky Všeobecné zdravotní pojišťovny Ludmila Jarošová s tím, že data se budou zpracovávat v celé republice a peníze pacienti obdrží nejpozději šedesát dní po uzavření čtvrtletí.

Jako v každém vyúčtování ale platí, že je nutné částky překontrolovat například s doklady, které si klient uschoval. V případě nesrovnalostí lze vyúčtování reklamovat na pobočce ZP v místě bydliště.