Důvodem je podle zástupce prachatické SÚS Martina Grožaje neurvalé chování některých řidičů, které ohrožuje zdraví a bezpečnost pracovníků při práci. "Nadávky řidičů, když se silnice opravjí, protože je to třeba, jsou bohužel běžnou normou, ale chování některých řidičů už překračuje normy bezpečnosti," uvedl Grožaj s tím, že zatím stačili provoz řídit klasickým způsobem pověření pracovníci správy a údržby silnic pomocí výstražných praporků a radiostanic.

Někteří řidiči ale nehodlají pochopit, že k opravě, která se provádí za normálního provozu, potřebují i pracovníci na silnici určitou jistotu. Tu by jim měla dodat policejní hlídka.

V uvedeném úseku mezi Oborou a Kratochvílí pokračují výspravy výtluků a podélných spár druhým dnem a podle Martina Grožaje, pokud nedojde k závažným komplikacím, by mohly dnes skončit. "Využíváme současných výhodných klimatických podmínek, i ty mohou být ale někdy na překážku. Například včera extrémní horko způsobovalo problémy, když odfrézovávaný žicičný povrch natolik změknul, žese lepil na nože," doplnil Grožaj.