Po několika debatách s profíky mám proto hned tři důvody. 1. důvod jsou ty jejich platy. Za to, že lezou do hořících domů, by měli brát méně, než ti, co z nich v panice utekli? Proč? A kdo bude hasit, až hasiči odejdou za lepším? Vy sám?
2. důvod je právní ochrana, nebo spíš její neexistence. Na každém školení nás straší, že když si zapneme majáky a sirény, nemáme žádnou přednost, pouze upozorňujeme kdejakého lumpa, že se blíží chlapi na odstřel. Kdokoliv to napere jakkoliv bezohledně do hasičského auta, vždycky to odnese řidič od hasičů, protože prý nedával dostatečně pozor. V zákoně o provozu na pozemních komunikacích je naprosto jednoznačně napsáno, že ostatní účastníci provozu jsou povinni umožnit vozidlu s právem přednostní jízdy bezpečný a plynulý průjezd.
I nejblbější advokát musí pomocí tohoto odstavce obhájit každého řidiče z jakékoliv nehody. A díky odškodnému by bylo i pár korun na výplaty. Panu Johnovi evidentně záleží pouze na vlastním platu a na hasiče a policisty a tudíž i na bezpečnost voličů kašle.
3. důvod je technika. Pane Johne, k čemu je v těch nových drahých autech třeba tempomat. Těch 15 – 20 km, co jedou k zásahu, snad zvládnou i bez něj. Autorádio taky nikdo neposlouchá. Na Ty nové Mercedesy jsem slyšel jen samé nářky, většina z nich stojí někde v koutě a nikdo s nimi nejezdí. Jeden rok kupujete jednu značku, další rok jinou. Ve zbrojnicích je z toho akorát chaos. Podle čeho ty auta vybíráte? Podle toho, kdo dá co do kapsy. Vy jste šéf, vy nesete odpovědnost. A když si neumíte udělat ve svém resortu pořádek, nemůžete se divit, že vaši podřízení chtějí vaši hlavu.

VOJTĚCH MÁŠL