Důvodem je podle zástupce prachatické SÚS Martina Grožaje neurvalé chování některých řidičů, které ohrožuje zdraví a bezpečnost pracovníků při práci. „Nadávky řidičů, když se silnice opravují, protože je to třeba, jsou bohužel běžnou normou, ale chování některých řidičů už překračuje normy bezpečnosti,“ uvedl Grožaj s tím, že zatím stačili provoz řídit klasickým způsobem pověření pracovníci správy a údržby silnic pomocí výstražných praporků a radiostanic. Někteří řidiči ale nehodlají pochopit, že k opravě, která se provádí za normálního provozu, potřebují i pracovníci na silnici určitou jistotu. Tu by jim dodala právě policejní hlídka. V uvedeném úseku mezi Oborou a Kratochvílí pokračují výspravy výtluků a podélných spár druhým dnem a podle Martina Grožaje, pokud nedojde k závažným komplikacím, by mohly dnes skončit. „Využíváme současných výhodných klimatických podmínek, i ty mohou být ale někdy na překážku. Například ve středu extrémní horko způsobovalo problémy, když odfrézovávaný živičný povrch natolik změknul, že se lepil na nože,“ doplnil Martin Grožaj.