Poslední zima totiž díky minimálním lyžařským možnostem nutila majitele penzionů, hotelů a informačních center hledat náhradní varianty trávení dovolené pro tisíce návštěvníků Šumavy. „Jestliže jsme v předchozích letech propagační materiály na mnoha místech spíše vnucovali nebo nás tiše trpěli, tak letos je to rozhodně jiné,“ přiblížil zkušenost s rozvozem propagačních letáků a informací Petr Moravec, který má na starosti propagaci pořadů vimperského kulturního střediska.
Přestože dnes ve vyhledávání informací kraluje internet, svůj smysl má i klasický papírový leták či brožura.
„Málokdo si dopředu připravuje náhradní program pro případ deštivého počasí a většina se rozhoduje až na poslední chvíli. A je prestižní záležitostí pro poskytovatele služeb, aby mohli hned odpovědět či strčit do ruky nějaký materiál. Navíc se snaží hoteliéři přesvědčit turisty, že jde o místo, kde se pořád něco děje a kde se nebudou nudit. A jednou s věcí, která to dokáže, je recepce či informační centrum s plakáty akcí a další podobné materiály,“ dodal Moravec.
Jeho slova dokazuje skutečnost, že si příslušní zástupci jednotlivých míst o propagační materiál sami říkají, ale i to, jaké přijetí se mu dostává při předávání informačních materiálů.