„Celý projekt se ale teprve rozjíždí, u nás by měl začít fungovat na podzim letošního roku,“ upřesnil tajemník prachatického městského úřadu Karel Pašek.

Ačkoli jde o poněkud složité slovo, aplikací systému by se mělo zjednodušit vyřizování potřebných dokumentů. Člověk by tak na jednom místě měl získat vše potřebné například pro podnikání. „Chceme mít zařízení v budově městského úřadu a zatím se nejpravděpodobnější zdá podatelna městského úřadu,“ konstatoval Pašek.

Radnice by měla od státu získta hardware a software. „Sami si pak musíme zajistit stavební úpravy v budově radnice,“ doplnil tajemník s tím, že peníze by muesly jít z rozpočtu města a zastupitelé by pro tento účel museli schválit rozpočtovou změnu. Úřad zatím nepočítá ani s tím, že by pro vykonávání nové agendy navýšil počet úředníků. „Navyšující se nároky státu, musíme zvládnout s počtem lidí, které máme,“ řekl Karel Pašek s tím, že od státu totiž město nedostane další finance právě pro vyšší počet zaměstanců, i když jde o další agendu, kterou státní správa přenáší na jednotlivá města či obce.

V současné době je ale projekt CzechPoint pouze ve stádiu příprav. Jako pilotní by totiž v Jihočeském kraji měla být města Tábor, Písek či Vodňany. „Na základě poznatků z těchto míst pak můžeme CzechPoint zavést na podzim i u nás. Rozhodně do těchto měst pojedu na zkušenou, abychom věděli, jak na to,“ plánuje tajemník Pašek. On sám si myslí, že CzechPoint je dobrá věc, neboť lidem ušetří obíhání úřadu a shánění potřebných dokumentů.

Zřízení místa pro CzechPoint na prachatické radnici má výhodu i v tom, že budova je bezbariérová, a tak by neměl být problém ani pro zdravotně postižené, aby si o potřebné doklady přišli požádat právě tam.