Moderní nízkopodlažní autobus na stlačený zemní plyn bude zajišťovat dopravu mezi parkovištěm na Špičáckém sedle a jezerem.
Linka o délce 4 km bude v provozu denně až do 28. srpna. Zřizovatel si slibuje od nové linky zlepšení komfortu a dostupnosti unikátního Černého jezera především pro rodiny s malými dětmi, vozíčkáře, seniory a ostatní návštěvníky se zhoršenou pohyblivostí.
Odjezdy ze Špičáku jsou v 10, 12, 14 a 16 hodin. Jízdné je stanoveno na 50 korun pro dospělé, pro děti mezi 6 až 15 rokem, držitele TP, ZTP, ZTP/P a osoby starší 62 let na 25 korun. Jízdenka platí na lince až 3 hodiny od výdeje.
Největší české karové Černé jezero na Šumavě má velikost 18 hektarů a hloubku 40 metrů. Nachází se v nadmořské výšce 1008 metrů na severovýchodní straně Jezerní hory, strmá jezerní stěna má výšku 300 metrů. Unikátní zachovalá příroda kolem jezera vedla již v roce 1911 k vyhlášení ochranného režimu a v roce 1933 byla vyhlášena Národní přírodní rezervací Černé a Čertovo jezero. Oblíbený turistický cíl byl po roce 1950 uzavřen do pohraničního pásma, turisté se k jezeru vrátili až v šedesátých letech. Opravená přístupová cesta k jezeru od Špičáckého sedla umožnila zavedení sezonní dopravy. Provozování linky bylo ukončeno kolem roku 1989.
Autobus, který bude nově na Černé jezero s cestujícími jezdit, vyrobila česká továrna SOR Libchavy. Jedná se o nízkopodlažní autobus SOR CN 12 EKOBUS s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), který je určený pro městské či příměstské linky a disponuje 42 místy k sezení a 55 místy ke stání. Převeze též 2 invalidní vozíky, které snadno do autobusu najedou přes vyklápěcí plošinu. Autobus je dlouhý 12 metrů, má hmotnost 9,6 tuny bez cestujících a dosahuje rychlosti 100 km/hod. Vybaven je šestiválcovým motorem Cummins o výkonu 206 kW a tlakovými zásobníky na stlačený zemní plyn umístěnými na střeše vozu o objemu 960 litrů. Na jedno natankování ujede vůz kolem 300 km.

Zdeněk Hupák