„Odstávka začátkem července, kdy E.ON prováděl poměrně rozsáhlé opravy, nebyla dostatečně oznámena,“ vrátila se při jednání volarských zastupitelů ke komplikacím s dodávkami elektrické energie ve Volarech zastupitelka a lékařka Michaela Neumanová. „O tom, že bude bez proudu zdravotní středisko, jsme se dozvěděli skutečně jen náhodou. V panelových domech sice měli vyvěšeno oznámení, ale v okolních domcích nebo v ulicích na sloupech veřejného osvětlení jsem nikde podobné oznámení neviděla. Najednou byli lidi bez proudu a týkalo se to i firem včetně města. Kdyby o tom vědělo dřív, mohlo alespoň rozeslat esemesky a mohli jsme se na to připravit. Byla bych ráda, pokud by v případě plánovaných odstávek, a to tato byla, vyjednalo město lepší informovanost s E.ON,“ požádala vedení města zastupitelka Neumanová.
Podle tiskového mluvčího E.ON Vladimíra Váchy informoval E.ON Městský úřad ve Volarech. Ten byl o plánovaném bezproudí informován standardní cestou. To potvrdila také starostka Martina Pospíšilová. K dohodnutí dalších opatření s E.ON je ale skeptická. „Už jsme na E.ON apelovali několikrát,“ dodala starostka.

K lepší informovanosti o plánovaných odstávkách elektrické energie doporučuje starostka Martina Pospíšilová místním obyvatelům a podnikatelům využívat i službu zasílání SMS zpráv. „E.ON nás sice obesílá s plánovanými odstávkami, ale i tak doporučuji více využívat systém SMS zpráv z městského úřadu. V systému máme kontaktní telefon, bydliště a právě v případě přerušení dodávky elektrické energie zasíláme upozornění na mobilní telefony. Bylo by dobré, aby si tuto službu zřídili i podnikatelé na firemní kontakty,“ doporučila starostka.
Tuto službu využívá soukromě i zastupitelka Neumanová, jenomže ani na soukromý mobilní telefon informaci o přerušení dodávky elektrické energie pro tu část města, ve které bydlí, neobdržela. „Pokud dostaneme oznámení, rozesíláme esemesky. V případě plánovaných odstávek na ně upozorňuje E.ON na svých webových stránkách, totéž se děje na stránkách města Volary. Víc pro to bohužel nemůžeme udělat. Už jsme na E.ON apelovali několikrát. Momentálně je to tak, že nás upozorní, že například jeden den nepůjde část náměstí, za další den další část náměstí. Nevím, jestli se nám v Brně podaří zjistit, které konkrétní části města se to bude týkat,“ doplnila Martina Pospíšilová. Její slova potvrdil i tajemník Městského úřadu František Pokorný. „Teď nám přišel další fascikl odstávek, ale opět je to neurčité. Podle mého ani oni sami nevědí přesně, jaké části se odstávka se dotkne,“ dodal Pokorný.
Podle sdělení tiskového mluvčího E.ONu Vladimíra Váchy byl Městský úřad ve Volarech o plánovaném bezproudí informován. „Zaslali jsme na město dopis, ve kterém oznamujeme přerušení dodávky elektrické energie do určitých částí města. Další způsob, kterým tuto oznamovací povinnost doplňujeme je plakátování v místech plánovaných odstávek. Dále zasíláme na městský úřad informaci prostřednictvím e-mailu, jedná se o službu Energie 24, v neposlední řadě na portálu www.eon-distribuce.cz existuje služba, která po zadání poštovního směrového čísla vygeneruje veškeré plánované odstávky v následujícím období zhruba jednoho měsíce. Veškeré tyto informační kanály se doplňují, takže z našeho pohledu jsem učinili maximum k tomu, abychom naplnili naši zákonnou povinnost informovat zákazníky o plánovaných odstávkách,“ sdělil mluvčí společnosti E.ON.