Deníku to potvrdil jeho ředitel Jiří Růžička. „Oproti minulé zimě opravdu šetříme. Letos jsme k 23. lednu spotřebovali asi dva tisíce sto tun soli,“ upřesnil pro Deník Jiří Růžička a doplnil, že v ke stejnému datu loňského roku to bylo tři a půl tisíce tun soli. I přesto, že je zima mírnější než v předchozím roce ale už bylo potřeba použít grejdr nebo tažný ledodořez za traktor. Takové zařízení strhává ledové koleje na silnicích. „Hlavně v okolí Kvildy se bez takových zařízení neobejdeme. Většinou před víkendem musíme strhnout zledovatělé koleje na silnicích a následně zmrazky odstranit,“ uvedl Růžička. Podle jeho slov je použití stroje nutné, neboť se často mění teploty a zledovatělé koleje jsou pro turisty, kteří do oblastí Kvildska přijíždějí nebezpečné. „Jde ale o místa, kde není možné použít sůl. Silnice tam jsou ošetřovány pouze inertním posypem,“ dodal. Největší problémy mají šoféři na úsecích silnic prvních tříd v okolí Chlumu na Volarsku a v Kubově Huti. „Problém si ale řidiči kamionů dělají sami. Kdyby zastavili včas, můžeme projet a posypat,“ zkonstatoval. Dodal, že letos v zimě nemusela být doprava zastavena. Maximálně to byly asi tři hodiny. Jiří Růžička zatím nedokáže vyčíslit úspory v penězích. Je ale velmi pravděpodobné, že náklady budou přibližně o třetinu nižší než loni. „Skutečné náklady budeme znát až po skončení zimní sezony, tedy někdy v březnu,“ ujistil. Peníze, které silničáři ušetří ale nezůstanou v jednotlivých střediscích. Disponuje s nimi SÚS Jihočeského kraje, a tam také padne rozhodnutí, co a kde se za uspořené peníze v letošním roce opraví navíc.