„Především v případě ranních spojů je důležité, aby si cestující spočítali, v kolik hodin do Prahy dorazí," uvedl včera dispečer prachatické oblasti ČSAD Autobusy České Budějovice Jan Fencl. Už v případě prvního ranního spoje, který z Prachatic vyráží ve 4.50 hodin a do Prahy obvykle přijíždí v 7.20 hodin je jasné, že před půl osmou na Knížecí cestující nevystoupí. A to za předpokladu, že bude plynulý provoz.

V případě následujícího přímého spoje, který vyjíždí z prachatického nádraží v 5.20 hodin, nebude příjezd do Prahy dříve než v 8 hodin a 5 minut. A opět jen v případě, že bude provoz plynulý. Konkrétně u tohoto spoje je nutné počítat s tím, že do Prahy přijíždí ve chvíli, kdy je zde poměrně hustá ranní doprava.

To samé čeká na cestující i při cestě zpátky. „Pokud cestující potřebují být v Praze na čas tak, jak jsou zvyklí se stávajícím spojem, doporučujeme především u druhého ranního spoje jet spojem časnějším," poznamenal dispečer Jan Fencl.

Přímé spoje a předpokládané zpoždění:

Odjezd z Prachatic               Příjezd Praha–                Příjezd se zpožděním

4:50 hodin                             7:20 hodin                         7:35 hodin
5:20 hodin                             7:50 hodin                         8:05 hodin
6:05 hodin                             9:00 hodin                         9:15 hodin
9:00 hodin                           11:30 hodin                       11:45 hodin
12:00 hodin                         14:30 hodin                       14:45 hodin

Odjezd z Prahy                  Příjezd Prachatice           Příjezd se zpožděním
14:05 hodin                         16:05 hodin                       16:20 hodin
15:30 hodin                         18:00 hodin                       18:15 hodin
16:15 hodin                         18:45 hodin                       19:00 hodin
17:15 hodin                         19:45 hodin                       20:00 hodin

Pozn.: Nástupním místem je Autobusové nádraží v Prachaticích, výstupní Praha Na Knížecí (a naopak). Příjezdy se zpožděním jsou pouze orientační při plynulém provozu, především pak při průjezdu Prahou.