Aktuálně se to navíc týká především šumavských oblastí v okolí Stožce, Horní Vltavice, Kvildy, ale také Volar a Lenory.

O vysvětlení, proč se právě v letním období musejí odběratelé obejít bez elektřiny častěji, než je tomu v jiných měsících, jsme požádali Vladimíra Váchu, mluvčího společnosti E.ON.

Vladimír Vácha, tiskový mluvčí společnosti E.ONZdroj: Archiv redakceProč je momentálně víc odstávek, než v jiných měsících?
Zdánlivý nárůst množství plánovaných odstávek na měsíce srpen a září je způsoben nutností provedení výkonu pravidelných revizí transformačních stanic. Jedná se o technickou prohlídku, kterou distributor provádí v pravidelném intervalu čtyř let na každé trafostanici. Tyto prohlídky probíhají každý rok tak, aby se na každou stanici dostalo právě jednou za čtyři roky. Prohlídky stanic jsou jedním z mnoha výkonů, které distributor provádí na každém energetickém zařízení, aby mohl garantovat bezpečnou a spolehlivou dodávku elektrické energie všem zákazníkům využívajícím distribuční síť.

Je volba letních měsíců i délka odstávky ve dvouhodinových intervalech záměrná?
Na provedení všech úkonů spojených s revizí trafostanice potřebují zaměstnanci společnosti E.ON Servisní, s.r.o. zhruba dvě hodiny a s tím spojené odstávky zařízení se snažíme plánovat na letní prázdninové měsíce za účelem minimalizace dopadu odstávek dodávky elektrické energie na výrobní podniky, zákazníky využívající elektřinu k topení a další na nedodávku citlivé zákazníky. To je také hlavní důvod kumulace těchto aktivit do letních měsíců.

Letošní počasí s sebou nese nejen značné výkyvy teplot, ale také bouřky a silný vítr. Není to ale jen léto, kdy počasí ovlivnilo dodávky proudu. Je letošní rok v tomto směru výjimečný?
Do množství řešených poruch se samozřejmě promítla kalamita na konci dubna, kdy napadlo místy až padesát centimetrů těžkého sněhu, vlivem čehož došlo k četným pádům stromů do distribučního zařízení. Řešení dopadů kalamity, ať už budeme hovořit o okamžitých zásazích v průběhu kalamitního stavu, nebo o následných opravách poškozeného zařízení, si vyžádalo řádově stovky zásahů provedených pracovníky E.ON a partnerskými subjekty. Kromě této neočekávatelné události jsme v porovnání s uplynulými lety nezaznamenali výrazný nárůst poruch.