Ve Slámově ulici řidiči často kritizovali výšku živého plotu podél Zvolenské ulice směrem k Malému náměstí. „Řidiči, kteří vyjížděli ze Slámovy ulice a přejížděli Zvolenskou, měli velké problémy vůbec přes živý plot vidět vozidlo jedoucí Zvolenskou dolů. Byli nuceni najíždět více do křižovatky, čímž ohrožovali sebe i jiná vozidla jedoucí od kruhového objezdu,“ popsal Václav Kalous, dopravní inženýr Policie ČR.

Město vyšlo požadavkům na zlepšení rozhledových poměrů vstříc a výšku živého plotu ve Zvolenské ulici nechalo snížit. „Možná to pro všechny nebude ideální výška, ale rozhledové poměry se zlepšily, takže se budeme snažit výšku živého plotu udržovat na momentální úrovni,“ ubezpečil Zdeněk Rubeš z odboru komunálních služeb a dopravy MěÚ Prachatice. A podobně se zlepšila situace i u výše zmíněného přechodu pro chodce v Pivovarské ulici.

Údržbu zeleně z hlediska bezpečnosti provozu mají na starost i silničáři, pro které mají z tohoto důvodu jednoznačnou prioritu křižovatky a železniční přejezdy. „U přejezdů končí veškerá legrace. Tam musí být rozhodně vidět, takže kontrolujeme nejen například nálety, ale opakovaně se vracíme i ke vzrostlé trávě. Stejné je to u křižovatek a rozcestí,“ uvedl Martin Grožaj z prachatické správy 
a údržby silnic.