„Všechny objednané dodávky soli, solanky i pevného materiálu jsme dostali včas. Zásobili jsme se dostatečně a nemáme problém. Vždy vycházíme z dlouhodobé spotřeby v uplynulých několika letech. V posledních letech se nám stalo snad jen jednou, že jsme museli posypový materiál v zimě dokupovat,“ zhodnotil situaci v prachatickém středisku SÚS. Sklady soli má SÚS v Prachaticích, Vimperku a Lhenicích. Další zásobárny inertního materiálu pak například ve Volarech či Prachaticích a jiných místech okresu. Posypový materiál, který by v zimě chyběl, by SÚS musela nakoupit za několikanásobně vyšší cenu. Například loni v zimě spotřebovali cestáři zhruba čtyři tisíce tun soli a bezmála osm tisíc tun inertu.
V těchto dnech je pro případný rychlý výjezd na silnice připraveno devět aut. Postupně přibudou další. „Dudou připraveny do konce tohoto týdne. Celkem máme k dispozici čtyřiadvacet vozidel,“ popsal Martin Grožaj. Upřesnil, že v příštím týdnu pak veškerá technika projde kontrolní prohlídkou vážení posypu. „Kontrolou musí projít veškerá technika, zjišťujeme přesné nastavení gramáže vyhazování posypu, abychom neplýtvali a zároveň šetřili životní prostředí,“ upřesnil.
Martin Grožaj podle předpovědi počasí odhaduje, že posypový materiál nebude v tomto týdnu ještě potřeba. Má zatím jen pršet. „Možná ale ve vyšších polohách nějaký sníh přijde,“ dodal s tím, že právě lokální srážky jsou pro cestáře nejnáročnější.
Od včerejšího rána začali silničáři držet čtyřiadvacetihodinovou službu na dispečinku. „Ta bude podle počasí až do konce března,“ uzavřel.