VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prachatice čekají automobilové závody

Prachatice - Po dvaceti letech se na silnici z Prachatic na Libínské Sedlo vrací tehdy tradiční automobilové závody do vrchu. Pojede se závod, který bude součástí mistrovství České republiky, a to ve dnech 13. a 14. června.

17.5.2009 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Pokračují

„Odjelo se zde tehdy čtrnáct ročníků a my bychom chtěli na to navázat a pokračovat rovnou patnáctým. Nechceme všechno zahodit a začínat od nuly,“ říká Karel Švec, který stojí v čele organizátorů této akce.

Republika

Prachatičtí se pokusili hned zařadit do významného seriálu a povedlo se. Závod bude součástí desetidílného mistrovství České republiky. „Dostalo se nám podpory od města Prachatice i dalších partnerů, bez kterých by se podobná akce nedala uspořádat. Je to pro nás zavazující, v seriálu mistrovství republiky chceme organizací i vším okolo uspět. Jede se ve dnech 13. a 14. června, jedná se tedy o dvoudenní závody,“ dodává Karel Švec.

Program

Jedná se prakticky o dva na sobě nezávislé závody. „V sobotu se dopoledne od osmi do půl jedenácté odjedou dva tréninky, od jedné hodiny odpoledne začne samotný závod. Po jeho odjetí dojde na vyhlášení vítězů a úplně stejný program bude připraven i v neděli.

Zajímavá trať

Soutěž na trase mezi Prachaticemi byla vždy oblíbenou a určitě přitáhne silnou konkurenci. „Trasa zůstává a měří 5,1 kilometru. Startovat budeme asi třicet metrů nad semafory na výpadovce na Volary. Nad startem bude vytvořen umělý retardér, kde bude i první divácké místo. Je tam rozhled až tři sta metrů na trať, kde mohou fanoušci auto sledovat. Druhé divácké místo bude u Fefrovského rybníčku, kde bude nainstalován i radar měřící rychlost přijíždějících aut. Jejich rychlost se bude přenášet na světelnou tabuli, aby měli diváci možnost porovnávat rychlosti aut. Třetím diváckým místem je samozřejmě Americká zatáčka a čtvrtým Perlovická zatáčka, kde je výhled na trať skoro půl kilometru. Cíl je přibližně padesát metrů pod horizontem při vjezdu do obce Libínské Sedlo,“ popsal trať i se zajímavými místy šéf soutěže.

Bezpečnost

Zajímavých míst pro diváky je však na trati ještě daleko více, ale těžko by se asi zvládalo organizačně. „Jsme si vědomi, že vybraná divácká místa musíme perfektně zajistit proti případnému střetu aut s diváky. Je mi jasné, že při možnosti přístupu k trati je těch míst více, ale vše se budeme snažit směřovat do těchto čtyř, kde jsme schopni maximální bezpečnost zajistit,“ říká Karel Švec a dodává: „Události z některých závodů v republice samozřejmě varují a jsme si vědomi, že na sebe bereme velkou zodpovědnost. V diváckých místech budeme diváky umisťovat do bezpečné vzdálenosti, aby i při případném vyjetí z trati nemohli být autem zasaženi. V zatáčkách budeme lidi stavět do jejich vnitřku, tedy na druhou stranu než by mohlo auto vyletět. Vše bude takzvaně zamlíkované, všude budou pořadatelé, budou instalovány cedule se zakázaným prostorem, takže pro bezpečnost uděláme maximum. Je to na druhé straně i o lidech. Když se snažím dostat někam, odkud mě pořadatel vykáže, tak hazarduji se svým životem. Někdy se setkáváme s lidmi, kteří nechtějí pořadatele poslechnout. Řeknou, že tam stojí na vlastní nebezpečí, ale to je absolutní nesmysl. Po letech zkušeností z rallye víme, kam a do jaké vzdálenosti můžeme diváky postavit.“

Technická zóna

Automobilové závody nejsou jen o tom vidět auta na trati, ale diváci se rádi kochají zajímavými stroji i v technické zóně, kde si je mohou prohlédnout. Při rallye bývají taková místa v kasárnách. Při závodu do vrchu je na podobnou věc také myšleno. „Jako servisní zónu využijeme prachatický obchvat. Silnice tak bude uzavřena od křižovatky u bývalého Šumavanu až k odbočce k mlékárně. Tam to bude úplně uzavřené a fanoušci si budou moci auta prohlédnout. Musí se však počítat s tím, že silnice od odbočky k mlékárně ke světlům bude průjezdná, aby se mohli lidé dostat do Lázní svaté Markéty. Tam budeme apelovat na lidi, aby chodili po chodnících a ne mezi svodidly. Budou tam pořadatelé, kteří to budou vše hlídat a korigovat,“ dává další důležité informace Karel Švec.

Zajímavé vozy

Již před avizovanými dvaceti lety mohli diváci vidět opravdové lahůdky automobilového sportu. Vývoj jde nezadržitelně dál a o to více zajímavých aut bude k vidění i v červnu. „Musím na tomto místě říci, že oproti závodům před těmi dvaceti lety se neobjevují formule. U těch je povinnost mít kolem trati trojitá svodidla, protože pod dvojitá by formule mohla vjet. Jinak ale uvidíme auta v jedenácti třídách a samozřejmě tady budou i historici. Ten, kdo si pamatuje závody z minulosti, tak se setká třeba se Škodou 130 RS, jsou tam trabanty, Renault Alpine. Veteránů bude hodně, ale zajímavá budou i nová vozidla. Například Mitsubishi EVO IX, jedou Lotusy a další moderní vozy dnes vyráběné, které jsou přestavěné na závody. Konkurence bude obrovská, může se mluvit o takových sto padesáti autech. Tak trochu neznámým autem je NCU TT, což možná nikomu nic neříká. Raritou bude Renault Alpine R 110, pojedou Audi Quattro a pokud se dostaví Škoda 200 RS, tak to bude velká historická lahůdka, těch je v republice snad jen pět,“ vypočítává ze startovního pole Karel Švec.

Vstupné lidové

Otázkou automobilových závodů je vždy zda vstupné ano či ne. Organizátoři udělali jakýsi kompromis, vstupné ano, ale hodně lidové. „Na zajímavých místech uděláme vstupy a bude se vybírat padesát korun na oba dva dny. Za tu padesátku lidé obdrží ještě průvodce sezonou závodů do vrchu, program závodu se startovní listinou. V tomto kontextu je ta padesátka opravdu symbolická,“ dodává ke startovnému Karel Švec.

Jedou i místní

I Prachaticko má závodníky, kteří se zúčastňují různých automobilových závodů. Někteří pojedou i zde. „Přímo z místních jsou přihlášeni René Klíma a jeho syn Roman. Je zde ještě další jezdec, jméno si však nemohu vybavit. Z Prachaticka by se však mohla objevit i další jména,“ věří Švec.

Omezení dopravy

Dostat do Prachatic mistrovství republiky asi nebylo až tak jednoduché, ale vše organizátoři zvládli. „Přes automobilový svaz to nabylo až tak těžké. Oslovil nás promotér těchto závodů Eda Patera, který zde také jezdíval, zda bychom tradici obnovili a šli do vrchů. My si s touto myšlenkou již čas pohrávali, takže nás brzy ukecal. Má to větší tradici než rallye a přitáhne to i více diváků. Slovo dalo slovo a šli jsme do toho. Pak jsme společně s Martinem Grožajem museli dát dohromady možné objízdné trasy pro nákladní i osobní dopravu, přeci jenom bude dva dny zavřen hlavní tah z Prachatic na Volary. Oslovili jsme město Prachatice, které tento záměr podpořilo a v neposlední řadě to byly opět stohy žádostí na obce, kudy povedou objízdné trasy, aby nám daly souhlas, stejně tak i Okresní správu silnic. Nejtěžší bylo samozřejmě sehnat finance. Sháníme to po kouskách, ale věřím, že se nám všechno povede,“ dodává Karel Švec

Bude i rallye?

Se jménem Karla Švece byly spojeny v minulých letech závody ve sprintrally. Uspořádat však dva tak náročné podniky v jednom roce je asi nad síly organizační i finanční. „Sprintrally je pro mě velké dítě. Začínal jsem před sedmi lety a museli jsme nejprve odjet tři závody, abychom se mohli dostat do mistrovství republiky. Tři roky nás hodnotili a nakonec jsme se do seriálu dostali. Chtěli bychom u sprintrally zůstat a termín máme první víkend v září. Nejhorší je však finanční otázka a současná finanční krize nám asi nedovolí tento podnik u nás uspořádat. Mě osobně to hodně mrzí. Sedm let kolem soutěží a mraky práce, to nikdo nechce hodit za hlavu. Vrchy jsou jakoby novým dítětem a vážím si jich stejně jako rallye a chtěl bych v nich pokračovat, pokud to bude možné. Chtěl bych v podvědomí lidí zanechat ten automobilový sport, aby tady něco bylo a je jedno, zda rallye či vrchy. Věřím tomu, že vrchy budou velkým tahákem, místní se dostanou k trati pěšky, nemusí se nikde přesouvat. To je oproti rallye velké plus,“ dodal k otázce, zda se pojede i sprintrally Karel Švec s tím, že zve všechny fanoušky automobilového sportu na dobrý sport.

Autor: Vladimír Klíma

17.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Dispečer 20 000 Kč

Dopravní dispečeři Dispečer mezinárodní kamionové dopravy. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč, mzda max. 50000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadavky, ˘ znalost cizích jazyků, zejména bosenský, NJ nebo AJ na komunikativní úrovni slovem i písmem,, znalost ukrajinského jazyka vítána, praxe v oblasti dopravy, logistiky a spedice výhodou, ˘ zodpovědnost, komunikativnost, samostatnost a organizační schopnosti, Nabízíme, ˘ jistotu zaměstnání u stabilní české společnosti s mezinárodní účastí, ˘ zázemí v prosperující dopravní a logistické společnosti, ˘ profesní růst v rámci týmu logistiky, ˘ individuálně nastavené firemní benefity, Kontakt, ˘ Vodňanská č.p. 533, 384 11 Netolice personální oddělení tel. 731 123 112, ˘ e-mail: personalni@sindelar-spedition.cz. Pracoviště: Šindelář spedition s.r.o. - netolice, Vodňanská, č.p. 533, 384 11 Netolice. Informace: Pavla Fričová, +420 731 123 112.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zdravotničtí asistenti, praktické 21 538 Kč

Zdravotničtí asistenti (praktické sestry) Praktická sestra. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 21538 kč, mzda max. 31438 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Žádosti spolu s životopisem zasílat na email:reditelka@domovseniorupt.cz nebo sekretariat@domovseniorupt.cz. Plat dle započitatelné praxe v oboru. Podnikové stravování. Jedná se o HPP poměr na dobu neurčitou. , Bližší informace podá paní Stauberová Drahomíra DiS., tel.: 388 316 171, e-mail: sekretariat@domovseniorupt.cz popř. Bc. Lucie Šnajdrová - vrchní sestra tel.: 384 391744. Pracoviště: Domov seniorů mistra křišťana, Bavorská, č.p. 936, 383 01 Prachatice. Informace: Drahomíra Stauberová, +420 388 316 171.

Stavebnictví - Stavebnictví Zedník 18 000 Kč

Zedníci (kromě zedníků ohnivzdorného zdiva) Zedník. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Řidičský průkaz skupiny B, C - není podmínkou. Kontakt: Zdeněk Harant, tel.: + 420 724 275 399, e-mail: harant@renosumava.cz. Pracoviště: Reno šumava a.s., Pražská, č.p. 326, 384 22 Vlachovo Březí. Informace: Zdeněk Harant, +420 388 310 465.

Věda a výzkum - Věda a výzkum Výzkumný a vědecký pracovník 25 000 Kč

Chemičtí technici technologové, normovači a pracovníci v příbuzných oborech Technolog výroby PE fólií. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Hlavní náplň práce: technologie výroby, , jednotlivé úkoly: , * zajištění podkladů pro receptury, * vývoj nových receptur, * technická dokumentace, * řešení reklamací, * testování nových výrobků, , požadavky:, * min. středoškolské vzdělání, * znalost Aj (schopnost dorozumět se), * znalost Nj výhodou ne podmínkou (alespoň základní), * ŘP sk. B, * spolehlivost, zodpovědnost, flexibilita, * chuť učit se novým věcem, Nabízíme:, * zázemí stabilní výrobní společnosti, * penzijní připojištění, * závodní stravování, * služební telefon + notebook, * kompletní zaškolení pro uchazeče mimo obor, * práce je vhodná pro uchazeče s maturitou jakéhokoliv oboru, * důležitá je schopnost učit se. Pracoviště: Bachl, spol. s r.o. - bohumilice, 384 81 Čkyně. Informace: Martina Bělíková, +420 720 966 742.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Další část areálu lesních her.

Kůrovec uzavře Areál lesních her na Lázních sv. Markéty

Vyhořelý dům v Čimelicích.
16

Vyhořelou budovu musí posoudit statik

Slavnosti s vůní a chutí hub

Stachy – Na dvě stě návštěvníků zavítalo o víkendu na vůbec první Houbové slavnosti v obci Stachy. Při této příležitosti byla připravena i výstava, na které si mohli návštěvníci prohlédnout na sedm desítek druhů hub, nechyběla ani možnost diskuze o houbách se zkušenými mykology.

Objížďka na Novou Hospodu byla zavřena

Netolice – Silnice z Netolic přes Podeřiště na Novou Hospodu, která slouží jako objízdná trasa při uzavírce Němčic pro napojování obchvatu obce, byla včera od 14 nejméně do 17 hodin uzavřena.

OBRAZEM: Ze Smědče se jede po novém

Smědeč - Alespoň částečně se ulevilo řidičům jedoucím z Prachatic do Českého Krumlova.

Na mostě u Lenory se finišuje

Lenora – Na konci týdne si snad zase oddechnou lidé v Zátoni. Objížďka skončí.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT