Hned na úvod ale všechny přítomné ujistila, že pokud nebudou mít rodiče zájem a své předškoláky při únorovém zápisu do třídy nepřihlásí, neotevře jí vůbec. „Náklady na provoz školy se nijak nezvýší, nebudeme žádat město o více peněz," zkonstatovala Hana Bolková. Počet dětí, které by mělo první třídu navštěvovat, je maximálně dvacet.
Vyšší o sto tisíc korun ale budou náklady na vybavení dětí pomůckami. „Ani v tomto případě ale o peníze nežádáme, pokusíme se je sehnat prostřednictvím grantů," uvedla ředitelka školy. Také proto nemají zastupitelé se zřízením montessori třídy problém. „Záměr se mi líbí, rozhodně obohatí nabídku školních možností ve městě," podpořil projekt Základní školy v Národní ulici starosta města Martin Malý (ODS).
„Znám různé alternativní způsoby výuky na jihu Čech, a to, že jeden z nich bude také v Prachaticích, je dobře," hodnotila nápad ředitelky Bolkové zastupitelka Jana Krejsová (ČSSD). Doplnila, že ještě v lednu bude vypsán další program, z něhož by škola mohla získat finance na vybavení třídy montessori novými pomůckami.
Záměr ředitelky Hany Bolkové zastupitelé vzali pouze na vědomí, začlenění výuky do školního vzdělávacího programu je totiž plně v její kompetenci. „Chtěla jsem ovšem zastupitelům nápad přiblížit, znát jejich názor a mít jejich podporu," zdůvodnila ředitelka. Už před časem s projektem souhlasila jak školská rada, tak školská komise města Prachatice.
Obavy prý mít nemusejí zbylé základní školy ve městě. Hana Bolková totiž upřesnila, že s nabídkou montessori hodlá zaujmout hlavně rodiče z okolních měst a obcí. „Jde o jednu z možností, jak zachovat do budoucna stabilitu všech prachatických základních škol," řekla svůj názor.
Montessori pedagogika není pro rodiče v okolí neznámá. Ve městě totiž existuje Vzdělávací centrum Bezinka, kam na montessori přijíždějí rodiče s dětmi i ze vzdálenějších míst jako jsou Volary, Vimperk, České Žleby Strunkovice nebo dokonce z Vodňan.

Co je montessori: Pedagogika Montessori je ucelený a propracovaný výchovně vzdělávací program pro děti od narození do 24 let, který vytvořila italská lékařka Marie Montessori. Principy systému respektují učení dítěte založené na jeho přirozené motivaci. Jde o výchovu podle pravidel, na jejichž vytváření se děti podílejí.