Další komplikace by podle jeho slov mohla přinést také předpokládaná modernizace části silnice od Hracholusk po Kratochvíli. „Jedná se o frekventovanou komunikaci, takže oprava se dotkne jak těch, kteří dojíždějí za prací do Českých Budějovic, tak turistů a transferů. Zásah tu bude poměrně rozsáhlý, takže to rozhodně nespraví několik dnů objízdné trasy,“ upozornil předem Martin Grožaj.

Pokud se týká plánované opravy komunikace od křižovatky z Malého Boru přes Velký Bor na silnici spojující Bavorov a Netolice, silničáři tu plní velký dluh vůči místním obyvatelům. „Je pravda, že byla oprava Strunkovickým slibována již delší dobu, ale vždy byla přesouvána. Přitom si troufám říct, že právě tato silnice hodně utrpěla prakticky při každé opravě na hlavním tahu na silnici II/145, kdy tudy vedla objízdná trasa. Oprava zahrnuje jak volný úsek, tak průtah osadou, což znamená i investici do inženýrských sítí, kterou hradí městys Strunkovice nad Blanicí,“ podotkl zástupce prachatických silničářů.

Přestože si to řidiči zkracovali právě přes Velký Bor, oficiální objízdná trasa tudy nikdy vedena nebyla. „Řidiči měli jet z malého Boru na křižovatku u Zeleného Kříže a odtud buď na Bavorov, nebo do Netolic. Nicméně podle místní znalosti, ale i podle navigace řidiči využívali kratší trasu právě přes Velký Bor,“ upozornil Martin Grožaj s tím, že pokud by se vzhledem k další plánované modernizaci silnice II/145 z Hracholusk na Kratochvíli stanovovala objízdná trasa, rozhodně by nevedla přes Velký Bor. Nicméně s objízdnou trasou budou muset řidiči počítat, ať už přes Malý Bor a Zelený Kříž, nebo přes Lhenice. „Požadavek investora je, aby se modernizace silnice prováděla pokud možno v celé šíři, protože jakákoli středová spára není nejvhodnější z hlediska celistvosti povrchu silnice,“ dodal Martin Grožaj. Nastala by tak obdobná situace, jako při opravě stejné silnice směrem z Netolic do Němčic.

A právě na tomto úseku zbývají silničářům a Jihočeskému kraji, jakožto investorovi, poslední dva resty v podobě obou mostů přes Netolický potok. „Veškeré podklady jsou připravené, je jen otázkou času, kdy oprava začne. Ideální by bylo, pokud by se potkala s modernizací úseku Hracholusky – Kratochvíle. Pokud se týká opravy mostů v Netolicích, pak tam by byla úplná uzavírka zcela jistě a doprava by byla vedena po objízdné trase směrem na Podeřiště a Novou Hospodu,“ zvažuje Martin Grožaj.

A i tato komunikace je podle silničářů zralá na samostatnou opravu, protože je podobně jako silnice kolem Velkého Boru využívána často jako objízdná trasa v případě dopravních nehod nebo oprav na silnici I/ 20 z Českých Budějovic na Písek, stejně jako nyní opravovaná komunikace Malovice – Malovičky.

Z finančních úspor za zimní údržbu byla podána na odbor dopravy MÚ Vimperk také žádost o vydání souhlasu se stavbou v úseku Dolní Nakvasovice – Zálezly, kde by měly být peníze uspořené za zimní údržbu vloženy do opravy povrchu. „Z naší strany je vše připraveno, zbývá jen vybrat zhotovitele a oprava může začít,“ doplnil Martin Grožaj.

Lepších jízdních podmínek by se mohli dočkat také řidiči mířící z Prachatic do Českého Krumlova, a to v úseku od odbočky na Příslop až několik set metrů za odbočku na Brloh směrem na Chvalšiny. Tady by měla záplatovaná vozovka dostat nový celistvý povrch. „V rozmezí letošního a příštího roku by se měla modernizace silniční sítě vyjma mostů týkat jedenadvaceti silnic v bývalém okrese Prachatice. Naší snahou bylo provádět opravy v co nejkompaktnějších úsecích, aby byly opravy skutečně plnohodnotné,“ doplnil Martin Grožaj.