I přes rychlost, s jakou byly práce na opravě komunikace dokončeny, vzbudila uzavírka a především vyznačená objízdná trasa velkou polemiku mezi policií, okresním státním zastupitelstvím a dalšími dotčenými organizacemi. Vedla totiž takzvanou Vltavskou cestou sloužící jako cyklostezka a in–line dráha.

„Stanovená objízdná trasa je úzká. Komunikace má něco přes tři metry šíře pro oba jízdní směry, což naprosto nevyhovuje pro obousměrný provoz,“ vysvětluje důvod nesouhlasného stanoviska policie dopravní inženýr Dopravního inspektorátu Policie ČR Václav Kalous. Podle něho by nic neřešil ani provoz řízený semafory. „Na celém úseku je řada míst, kde může vyjet vozidlo s dlouhým dřívím, lesní technika nebo i osobní vozidlo a zvyšuje se tak riziko případného střetu s protijedoucím vozidlem, chybí tu výhybny,“ kritizuje Kalous povolenou objízdnou trasu, kterou posvětil Silniční správní úřad i přes opakovaný nesouhlas policie. „Naše připomínky z hlediska bezpečnosti nebyly vůbec vzaty v potaz. Navíc bylo celé rozhodování nezvykle rychlé,“ pozastavil se Kalous nad termínem vydání rozhodnutí Silničního správního úřadu.

Poprvé se totiž služba dopravní policie 22. října nesouhlasně vyjádřila s navrženou objízdnou trasou v obou směrech, aby následně 26. října po konzultaci s okresním státním zastupitelstvím svůj postoj zpřísnila a nesouhlasí s vedením ani v jednom směru z důvodu nevyhovujících šířkových poměrů a možnosti výjezdu lesní techniky. Což bylo ovšem ve stejný den, kdy Silniční správní úřad vydal své rozhodnutí a povolil objížďku po Vltavské cestě. „Je to skutečně netradiční rychlost, v pondělí vydat rozhodnutí a ve středu začít se samotnou stavbou. Netuším, jak dlouho se podobná akce připravuje, ale určitě to nejsou dny. Navíc s jiným řešením ani nikdo nepřišel,“ dodal Kalous.