S výraznějšími úpravami současného dopravního značení na křižovatce U Stopařky se podle slov Martina Grožaje z prachatického závodu Správy a údržby silnic Jihočeského kraje počítat nedá. „Jednalo by se o obnovu platného vodorovného dopravního značení," uvedl Martin Grožaj. Ani další doplňující značení by podle něho nebylo stoprocentní zárukou, že k nehodám v budoucnu už docházet nebude. „Zpravidla je to tak, že minimálně jeden z účastníků dopravních nehod U Stopařky byl místní, který zdejší podmínky zná, nicméně je nerespektuje," dodal.


Zvažovaná obnova dopravního značení na křižovatce u Vitějovic nebude nejspíše jedinou akcí, o které uvažují silničáři po kompletním dokončení okružní křižovatky u Těšovic. „Vzhledem k velkému zatížení objízdné trasy směrem z Prachatic na Vimperk přes Husineckou přehradu budeme vytipovávat nejvíce poškozené úseky komunikace, které by se měly následně opravit," zdůraznil Martin Grožaj s tím, že záležet bude na dohodě se zhotovitelem stavby okružní křižovatky a na výši nákladů. A svou roli bude hrát zejména v termínu realizace počasí.


Po dokončení stavby okružní křižovatky u Těšovic zbývá dokončit ještě dvě dopravní stavby na silnici II/145 mezi Těšovicemi a Vimperkem, a to okružní křižovatku ve Vimperku a most v Husinci. Dřívější dokončení platí pro most přes Blanici v Husinci. Jak potvrdil Vlastimil Zikmund, vedoucí oddělení technické přípravy krajského ředitelství SÚS Jihočeského kraje, oprava mostu v Husinci se chýlí k závěru. „Momentálně jsme zhruba ve dvou třetinách stavby, která by měla skončit podle harmonogramu 25. října. Pak už zbývají pouze dokončovací práce, které ale nebudou mít na dopravu vliv," uvedl Vlastimil Zikmund.


Na otevření mostu netrpělivě čeká i starostka Husince Ludmila Pánková. „Naštěstí se podařilo dokončit ještě před koncem letních prázdnin stavbu u Vodňan. Bylo to hodně znát prakticky okamžitě na nižším počtu hlavně nákladních vozidel. Nedovedu si představit, že by přes most jezdila těžká doprava jen jedním pruhem delší dobu," doplnila starostka Husince.