„Procestujte za pomoci naší nabídky jižní Čechy a poznejte nejen krásy rybníků, hlubokých lesů, skvostných památek a malebného selského baroka,“ tak láká turisty do Jihočeského kraje nová brožura Pestré jižní Čechy, která má podpořit podnikatele z turismu a gastronomie.

Ladislav Havel, předseda Sdružení cestovního ruchu při JHK, přibližuje, kde tato prezentace bude k vidění: „Brožurky, které JHK připravila společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu, budou k dispozici ve všech provozovnách členů, kteří se v ní prezentují spolu s informačními centry v jižních Čechách a v Praze. Chceme tak upozornit návštěvníky regionu na zajímavé atrakce, tipy na restaurace a hotely a podpořit tak marketing k prodloužení turistické sezóny na podzim letošního roku.“

Ačkoliv se návštěvnost turistů v České republice po pěti čtvrtletích poklesu dostala do kladných čísel, stále nedosahuje ani třetiny objemu návštěv před pandemií v roce 2019, ukazují data Českého statistického úřadu. Podle nich je za 2. čtvrtletí roku 2021 nejnavštěvovanějším regionem hlavní město Praha (16,1 % republikového úhrnu), Jihočeský kraj si v polovině roku drží pomyslnou třetí příčku (149 884 hostů, tj. 9,6 % republikového úhrnu).

Turisté na zřícenině hradu Landštejn. Ilustrační foto.
Z covidu se bude turismus v kraji vzpamatovávat roky, potenciál mají karavany

„Hotelům, ubytovacím zařízením a restauracím chybí zahraniční hosté. Sledujeme, a potvrzují to i čísla ČSÚ, že počty turistů ze zahraničí v Česku nedosahují ani desetiny příjezdů před covidovou krizí v roce 2019. Pozitivní ale je, že služeb namísto cizinců využívají čeští turisté. Proto jsme se rozhodli vydat brožuru Pestré jižní Čechy a podpořit tak jihočeské podnikatele s prezentací jejich nabídky hostům, kteří dorazí do našeho regionu,“ doplňuje ředitel Jihočeské hospodářské komory Luděk Keist.

Brožura s podtitulem Pestré jižní Čechy nabízí seznam ověřených atrakcí a služeb členů Jihočeské hospodářské komory, a to od hotelů, lázní a wellness, penzionů, kempů, tábořišť až po bary restaurace, volnočasové aktivity, loděnice či půjčovny.

Brožura může být nápomocná jak českým, tak i zahraničním turistům. Stejně tak bude využitá i na řadě výstav a akcí, které jsou s turismem a prezentací regionu spojené. Brožura je vyhotovena ve třech jazykových mutacích, tedy v českém, anglickém a německém jazyce a poskytuje informace o nabízených službách a kontakty na prezentující se subjekty. „Věříme, že brožura bude dalším z mnoha nástrojů, jak rozpohybovat cestovní ruch na jihu Čech, přilákat turisty a podpořit místní podnikatele, které v menší či větší míře zasáhly vládní omezení během koronavirové pandemie,“ uzavírá Luděk Keist.

Ing. Dominika Krejčířová, manažerka PR a propagace, Jihočeská hospodářská komora